Translate

torsdag 21 augusti 2014

Lång startsträcka

Jag har ju aldrig velat ha mobil!
Men helt plötsligt kände jag för att ha en .-)
Lång startsträcka! ,-))), så gott som alla har mobil.
Nu även jag.
Har skaffat skyddsfodral , och hörlurar också.
Herrejösses vad jag kostar på mig.
När ena dottern skulle hjälpa mig med att ställa in, så kunde jag knappt vänta med att få in bilden på startsidan, och välja ringsignal, ja vet, det låter ju barnsligt.
Men jag har ju sett andra välja sånt, och nu helt plötsligt var det min tur ,-)
Har tyckt det varit så skönt att inte kunna bli nådd när jag varit ute med hundar och så. Men "nu" har jag mobilen med hela tiden.
Man kan ändra sig helt plötsligt tydligen, det jag kände som krav förut har nu blivit kanonkul.
Har haft någon influensa liknade, men nu känner jag mig bättre, "peppar peppar"

.



                                                       

10 kommentarer:

  1. Det är aldrig försent att ändra uppfattning! Det är bra med en mobil med sig när man är ute med hundarna. Man kan ju behöva hjälp någon gång, bara att ringa!
    Härlig merakladd blogg du gjort!!!
    Du vill inte ha några kommentarer i den vad jag förstår. Så du får den här istället!
    Toppen fin!!!
    Ha en fin kväll!
    Kramisar<3<3<3

    SvaraRadera
  2. Jasså minsann du sitter och har hemligheter för dig på en annan blogg!! ;)) Men du sanning att säga så var jag där häromdagen eller veckan men tro inte att jag skrev nåt... men du ser nog mina "spår" ändå i din statistik kan jag gissa. Mobiltelefoner är bra... och ett rent h-vete i vissa lägen har jag märkt. Det är ju faktiskt en säkerhet att ha med sig när man är ute och vimsar ensam, eller för andra så man är kontaktbar i akuta lägen. Visst kan man tänka att man klarade sig minst lika bra förr - man får ju ta livet för vad det är på nåt vis... men jag tror nog de är rätt bra att ha ändå och man får ju som tur är välja om man vill svara eller ta med den eller ens ha ringsignalen på. ;)) Massor med torsdagskramar till dig från mig som torsdagsstädat inför den kommande helgen som börjar imorgon. Känns super! och trevligt systerdotter besök kommer imorgon för övernattning. Skoj att se fram emot alltså. Kram igen!

    SvaraRadera
  3. Visst kan man ändra sig och själv tycker jag det man känner sig trygg med en mobil.
    Själv skriver jag till mina bloggvänner från min mobil presis som jag gör nu.
    Trevligt med din andra blogg som jag ska besöka.
    Nu Äre gonatt för mig . Man blir trött när man jobbar hahaha.
    Kram du fina primrose och sov så gott. Natti natti

    SvaraRadera
  4. Din "gör-mej-glad-blogg" gör också mej glad :) jag gillar ju alla dina konstverk! Jag har en mobil, en enkel variant. Jag använder den för sms, mms och att ringa med, men bara i yttersta nödfall :)
    Kram/Ha en fin helg

    SvaraRadera
  5. hej från ett regnigt norr!
    trevligt att du oxå blivit med mobil :) man blir fort fast vid dom,och du kan ju fota ganska bra bilder med dom oxå:)

    har som sagt som vanligt problem med och skriva och få iväg medelanden,så jag fortsätter här.
    skönt och få askan i jorden hur det än är<3

    ska kolla den andra bloggen oxå.

    trevligt och vara in här ,återkommer snart!

    trevlig helg! kram

    SvaraRadera
  6. Jag hade ochså och har fortfarande ett tudelat förhållande till mobilen. Nu har jag vant mig och jag är inte slav under den utan lämnar den ofta hemma. Man behövs inte kunna nås jämnt. Kram Zinnia

    SvaraRadera
  7. Gillar verkligen dina bilder... :-)

    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Tänk hur det blivit, telefonen finns alltid med, Hur klarade man sig förr brukar jag tänka. Jag använder kameran hela tiden och så instagram som är så kul. Har du en till blogg, jag hänger nog inte med riktigt nu,,, kram kram

    SvaraRadera
  9. Grattis till mobilen! Jag känner mig trygg med mobilen, när jag är ute och promenerar eller kör bil - om det skulle hända något.
    Jag har inte någon värsting utan en enkel som jag ringer och sms:ar på. Brukar få gamla mobiler när barnen byter ut sina. ;)))
    Ha det bra och kram!

    SvaraRadera
  10. kommer ihåg när jag själv skaffade min första mobil, och jag reagerade på samma sätt...
    skönt att du känner dig bättre från influensan
    kramar

    SvaraRadera