Translate

tisdag 9 september 2014

Hjärnspöken, mitt på ljusa dagen



Min hjärna kan ju spinna på ibland och riktigt skrämma upp mig!
Sen läser man ju i tidningar att sånt händer.
Jag hade varit ute med hundarna. Gick in i porten, när jag kommit uppför den första trappan slits portdörren upp, och en kille i 30 årsåldern (såg inte riktigt) för han hade huvudet nerböjt, han gick ner till källardörren, har aldrig sett honom förut. Där stod han bara, inga nycklar som klirrade.
När jag fortsatte uppåt så kikade jag ner, men han stod helt still därnere.
En riktig obehaglig känsla spred sig inom mig, varför stod han bara där, vad väntade han på!?
Tänk om han skulle komma smygande efter mig!
Jag hade tanken att vända tillbaka och gå ut igen.......men fortsatte uppåt.
Så jag höll koll på trappan, den del jag kunde se, håret hängde i vägen, kopplena trasslade, nycklarna fumlade jag med.....
Nu vet jag "hur" mycket jag kan fumla........
Till sist stod jag utanför dörren. Inte ett ljud hördes från killen, han hade i alla fall inte gått in i källaren för det hör man. Stod han kvar......eller kom han smygandes, jag har ju läst om dom som blivit anfallna när dom öppnat sin ytterdörr, även dagtid.
Jag var "skitskraj".
Till sist låser jag upp dörren, har då tänk säga högt.... Är DU hemma. Så han skulle tro att det fanns någon inne. Jag rycker tag i dörren, låst! Jag har ju då förstås glömt att jag alltid låser 9tillhållar låset.
FAN! Jag tittar mot trappen, tar bort håret som hänger ned,  fumlar fram den andra nyckeln, sätter den i låset, men den vrids inte runt, för jag har ju "dragit" i dörren." skjuter" in dörren och vrider till, då går dörren upp!
Snubblar in med hundarna, stänger o låser, låter väl fjantigt, men jag blev riktigt rädd!
Tala om hjärnspöken mitt på ljusa dagen. Men man är ju aldrig säker...........
Himmel o pannkaka vad man kan skrämma upp sig själv ,-)

Nåt som inte heller alltid är så lätt , är att laga omelett ,-)
så här gör man, ett av alla sätt .-))
Och steker ägg, charmigt! ,-)))


Först ägget ,-))) kul idè


Nu ska jag suprajsa gubben ,-))))))) Han tycker inte att min omelett blir så bra ,-))))
Han är inte så duktig själv. Men NU kommer min att bli bra alla fall ,-)


 

9 kommentarer:

  1. Jag som dagligen äter två stekta ägg till frukost satt en helgmorgon och tänkte att på helgen ska jag göra de lite roligare.... hahaha... snart ska jag visa resultatet i min blogg, kanske på lördag. ;) Omeletten han gör i filmen är nästan mitt sätt att göra den på... steker den som honom först, sen klickar jag på mjukost med räkor i (sån som finns i låda typ Kavlis eller nåt sånt) och så viker jag den dubbel bara. Supergott! men sjukt längesen jag gjorde... får bli på söndag det då... haha. "Ägghelg" med andra ord, när man har lite mer tid på morgonen att dona med frukost. Kramar!!!

    SvaraRadera
  2. Nu har jag lärt mig att göra omelett med gaffel och den blir superbra. Krämig och god. Lägger en cheddarostskiva i mitten för det är så gott. Denna omelett verkar inte bli så krämig eller ... Smart med en lökskiva och ägget. Fast jag har lärde mig en sak av min mamma som är bra. Ta en franska och gör hål i mitten. Lägg franskan i stekpannan och knäck sedan i ägget och låt allt steka klart.
    Tänk om det var en knarkare som fick för sig något där han stod vid källardörren. Bra att du är försiktig när du och hundarna ska in eller ut. Blir man skakis så blir hjärnan ur funktion som du sa. Var rädd om dig och ha en bra dag/kram

    SvaraRadera
  3. Nu kan jag både steka ägg och göra omelett��
    Roligt med dessa inlägg från youtube.
    Jag använder alltid gaffel inte visp när jag gör omelett, den blir bättre tycker jag.
    Hoppas gubben fin blir nöjd med den nya varianten på omelett��
    Kramisar❤❤❤

    SvaraRadera
  4. Så otrevligt med killen som gömde sig och såg så mysko ut, jag hade också blivit misstänksam och rädd, i dag kan vad som helst ske. Hoppas du lyckades briljera med en perfekt omelett till din andra hälft, mättsam blev den med 3 ägg.
    Kram min vän.

    SvaraRadera
  5. Men vilken spännande historia, nästan som att läsa en deckare...man undrade hur det skulle sluta. Nu blev jag väldigt sugen på ägg när jag ser på filmerna men det får vänta tills i morgon för nu är det godnatt...

    SvaraRadera
  6. Oj då jag hade blivit lika rädd som du. Så där gör jag med skrämmer upp mig själv. Men du det är bättre att vara beredd än att bli helt överraskad.
    Omelett ja den ska inte vispas bara röras. Så sa i a f en kock på TV.
    Kramis från Skogsfen.

    SvaraRadera
  7. Ojojoj....Det vart ju en riktig rysare där i trappen, och förstår ju hur rädd du blev. Jag skulle bli lika rädd själv, för man vet ju alldrig. Sååå...mycket skumt nuförtiden. Man får köra med lite trix som du tänkte å säga...Är det nånhemma?
    omelett är Nice. Det är gott fast rätt svårt att fixa.
    Nu ska jag dricka mitt morgonkaffe och sen blire jobb. Undra vad jag ska hitta på för rackartyg med mina arbetskamrater idag då? Hihihi.

    Varm och go fredagskram till dig fina bloggvän primrose❤

    SvaraRadera
  8. Här är det ganska ofta Omelett, sist var det med smörstekta Kantareller i, + lite lök. Din trappupplevelse var nästan som en skräckfilm, förstår om du blev skärrad.
    Ha en fin Lördag/Kram

    SvaraRadera
  9. Visst är det lätt att skrämma upp sig......det händer ju en del nuförtiden....tyvärr
    men skönt att allt var ok.
    Kram

    SvaraRadera