Translate

fredag 10 oktober 2014

Fan, jag dängde på luren!



 
Hur många gånger har det inte ringt någon som säger att "something wrong with your computer"
 
Jag blir vansinnig!
Så igår höll jag på och fixade, telefonen ringde.
Till slut lyckades jag hinna svara..........
hörde ett mummel i bakgrunden, tyckte det lät bekant!
En mansröst som började  med nåt, bakgrundsljudet stämde.
Så jag dängde på luren!
Innan han började svamla om min dator!
Fan, tänkte jag, måste dom alltid ringa!
Efter en kort stund, ringde det igen, jag bara blängde på telefonen.
Så i helsicke jag tänkte svara en gång till!
 
En stund senare dök gubben upp!
Han skulle ju vara på sitt jobb, han såg så fundersam ut!?
Varför slängde du på luren? säger gubben....är du sur!???
VA, var det du som ringde ,-)))))
Ja, och sen svarade du inte när jag ringde igen....
Oj vad jag skrattade.
Sorry...... jag förklarade vem jag hade trott samtalet kom ifrån.
Det ekade ju lite i affären och allt bakgrundsmummel.
Gubben hade fått tid att komma hem till lunch och tänkte bara fråga vad vi behövde från affären ,-))))
Nästa gång får jag väl lyssna några sekunder längre, och gubben får hojta snabbt att det är han ,-))))
Både gubben och jag skattade åt det här ,-)))

 
 
 

10 kommentarer:

  1. Så det kan bli om man inte lyssnar*ler*
    Jag kan förstå dig för jag är lika trött på de som ringer!
    Men ett gott skratt förlänger livet, och det fick ni igår!
    Nästa gång får gubben din ringa på din mobil så du ser vem det är. Plocka ner appen Truecaller som är gratis. Den talar om vilken som ringer och plockar bort alla spam och försäljare.
    Jag har den i min mobil, toppen!
    Kramisar♥♥♥

    SvaraRadera
  2. Hi,hi så tokigt det kan bli. Men förstår verkligen varför du reagerade så som du gjorde. För visst kan man bli galen på alla dessa samtal.
    Njut av helgen.
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Skaffa Nix så att du kan svara lugnt när din goa gubbe ringer hem. Vi har Nix till telefon, mobilerna och posten och det fungerar jättebra. Tar lite tid innan allt fungerar men sen ... Så skönt att slippa dessa försäljare. Det enda som det inte fungerar på är samtal från utlandet men det har lugnat ned sig nu. Ha en bra dag/ kram

    SvaraRadera
  4. Hahaha...jadu..så fel det kan bli då man är het på gröten. Förstår ju att ni skrattade åt det hela för det skulle jag åxo gjort. Nu ska du ha en fortsatt och gärna en skrattig dag. Kramelikram från mig!

    SvaraRadera
  5. Så det kan gå :) men ett gott skratt fick ni ju. För någon vecka sen ringde "Microsoft" hit också flera gånger, men då slänger jag på direkt. Dom bryr sej heller aldrig i att man har Nix på allt.....
    Fortsätt skratta och var glad åt alla tokerier :)
    Morgonkram från Hean

    SvaraRadera
  6. Hahaha! Vad snopet! Men vet du, de där bluffmakarna ringde till mig igår och var riktigt uppkäftiga. Jag har skrivit ett inlägg om det.
    Kram och fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Vilken tur att det redde ut sig med miss tolkningen av telefonsamtalet.
    Hej föresten. Jag har sett din kommisar hos en del av mina vänner på zoomin. Häftig sida du har. Blev lite nyfiken bara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för titten, försökte hälsa på hos dig, men det gick inte ,-)

      Radera
  8. Tur att det ordnade sig, att han tog det på rätt sätt.

    Har ännu inte ringt någon hit. Jag bara väntar och väntar.... I N T E


    Tack för din kommentar, ja man riktigt hör hur den njuter när den slår sig på kroppen.

    Ha en fin lördagskväll

    Kram

    SvaraRadera
  9. Vi har som spanaren Nix telefon och det funkar. Men en dag när jag var hos min omsorg... hon som såg Glamour så ringde det en sådan dit. Vi har en dator på varje ställe för personalen men den var avstängd. Så han började med att säga att han såg att min dator var hotad ojdå sa jag. Ja du måste genast göra så här sa han. Ja visst sa jag och låtsades göra som han sa. Tryck si och tryck så sa han och när han sa koden jag skulle trycka in så sa jag med stora bokstäver...tror du jag är dum i huvudet.....pang på med luren.
    Ett riktigt otyg är de som försöker luras.
    Skrattar gott åt dina stora bokstäver.
    Kramis

    SvaraRadera