Translate

onsdag 5 november 2014

Jag väljer ytlighet



Ytlighet är viktigt, kan vara rena medicinen, så befriande!
Jag tittar på Hollywoodfruar. himla kul och ytligt.
Jag vet att många vill inte titta på ytliga program. Men jag tittar gärna, jag behöver" Ytlighet" precis som jag behöver det seriösa!
Det är som Yin och Yang ,-))
Att bara få skratta åt vad det än är, är kul.
Jag vet att många står över det "ytliga", det ska vara seriöst hela tiden, verkar dom tycka. Ytlighet är inte fint nog.
Men för mig duger det bra. Jag behöver många  olika synvinklar. Då känner jag mig mest levande.
Speciellt nu när jag känner mig deppig ( inte på grund av mörker och väder) men ändå.,-)




 

15 kommentarer:

  1. Var och en ser vad den själv vill och bryr sig inte om andras kommentarer om detta program. Jag har sagt att detta är ytligt och det står jag för ;.) Såg nästan hela programmet igår trots allt. Detta program ger mig ingenting och det är inte ens roligt. Jag blir bara arg ... som det här med den kissande valpen. Lyft upp valpen och ut med den och visa att det är ute som den ska kissa *ler* Våra hundar blev jättefort rumsrena via att se och lyfta ut dem i tid/ kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  2. Jag tittar ofta på ytliga program och älskar det! :-)

    Det finns ingen som känner mig eller som läser min blogg som tror att jag är ytlig, men precis som du njuter jag av det lättsamma/dumma/roliga som en kontrast till allt annat. Det blir en stunds avkoppling. :-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blir en stunds avkoppling mitt i allt. ,-)
      Det är ingen som "känner" mig som tycker att jag är ytlig ,-)))

      Radera
  3. Jag har sett Hollywoodfruar några gånger. Men gillar inte programmet. Det är trevligt att du hittat ett program så du gillar och mår bra av!
    Läste ditt tips om kaffet,hihi!
    Ha en fin dag!
    Kramisar❤❤❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland behöver jag bara avkoppling och få skratta ,-)))

      Radera
  4. Hej, Ytliga program är inget för mig, vi är olika och så är det. Kan ett sådant program få någon att skratta och må bra för en stund så är det kanske för att någon behövde det där för en stund. Jag tittar mest på serier typ Dowton abbey och Dicte. Men smaken är som baken...Ha en fortsatt fin onsdagkväll, Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, igår behövde jag det verkligen ,-) Jag tittar på både ock, älskar Dicte, danskarna gör otroliga serier ,-)

      Radera
  5. Var och en väljer sitt! Att se människor i olika liv, ytligt eller innerligt visar på känslor, och kanske mest humor tänker jag i dråplighetens karusell som jag tror Hollywoodfruar är :)
    En dos ytlighet då och då gör ingen skada, tvärt om.
    Nu ska jag kolla in lite mer om dina tavlor, skulpturer .. hej då konstnären där ... önskar dig att du får känna dig mindre deprimerad snart, men det har sin gång det där.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja humor för mig alla fall.
      Skratta är skönt ,-)
      Ja depressionen går väl över nångång ,-)))
      Kul att du kikar in till min sk "konstblogg" ,-))

      Radera
  6. Jag gillar också att se lite ytliga program och kan tycka det känns lite befriande att slippa engagera sig ibland. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan vara befriande mitt i allt ,-)

      Radera
  7. Haha du tänker som jag!! de där dåliga serierna som är rätt innehållslösa egentligen gör ju att man slappnar av, kan varva ner och faktiskt kommer på hur bra liv man själv har och hur man inte själv beter sig hur som helst i sociala sammanhang. Befriande? ja minsann! dessutom perfekta att somna till på sofflocket. ;)))) Kramar!

    SvaraRadera
  8. jag är oxå ytlig,ser på fruarna jag med :) man kommer sig aldrig in i en villa som man gör i tv:n,dom får bra betalt,så man behöver inte tycka synd om dom heller,nä det kul med lättsam underhållning,som det är intressant med fakta program. tur man kan välja själv :)

    SvaraRadera
  9. jag brukar ibland också titta på Hollywoodfruar, för de är i mina ögon bra tokiga och så ytligt...
    så det ger mig goda skratt......underhålling ;-)
    kram

    SvaraRadera