Translate

lördag 8 november 2014

Skaffa ID-kort till din nyfödda ,.)))


Sverige ett land av "principer" där det många gånger går för långt!
Läser att en liten flicka som fyller 4 år idag inte får ut ett födelsedagspaket från posten, skickat från hennes storebror till henne.
Paketet är adresserat till flickan. Så föräldrarna får inte hämta ut det.
Nej det behövs ett ID-kort! Vilket den lilla 4 åringen inte har.
Föräldrarna måste först skicka efter ett personbevis från skatteverket för den lilla tjejen.
Sen tillsammans med personbeviset och föräldrarnas ID-kort då kan paketet hämtas ut!.
Man bara gapar!  Vilka regler och posten tycker att dom gör rätt!?
Herregud, principfast så åt fanders!
Enligt mig, det finns väl olika åsikter om det här ,-)
Det hade väl räckt med en av föräldrarnas ID.kort!
Vad det ska krånglas till!!!

                                   

17 kommentarer:

  1. Det var det värsta jag hört, tummen ner!
    De hade väl kunnat med sig flickan till postombudet och visat sina leg.
    Hoppas det löser sig för dem!
    Ha det så fint!
    Kramisar❤❤❤

    SvaraRadera
  2. Det var då magstarkt!
    Håller helt med i det du säger/ kram

    SvaraRadera
  3. Detta var det dummaste jag har hört!
    Var ska idiotin sluta, det slår ju över totalt.
    En go lördagskram, Gerd

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår inte att vissa verkar inte tänka alls.

      Radera
  4. Vissa saker får mig att ryta till och bli väldigt arg, vilken otroligt dum värld vi lever i.....

    Kram till dig ♥

    SvaraRadera
  5. Men hallå, hur kan det vara så omständigt, man tror knappt att det är sant. Hoppas det löste sig för det lilla födelsedagsbarnet.
    kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det skulle inte lösa sig, dom skulle få vänta tills när dom fått pappret från skatteverket, dom ändrar sig inte. Inte klokt så löjligt!

      Radera
  6. Gapar som en abborre gjör jag nu. Borde inte föräldrarnas id kort räcka? Hmm......Ja jag säger då det. Håller med dig vännen i vad du skriver.
    Nu ska du ha en jättefin söndag.
    KRAM från mig.

    SvaraRadera
  7. Ditt inlägg får mig att minnas den gången vi reste utomlands med vår son för första gången. Vi tänkte bara på att skaffa pass för det land vi åkte till... för han har dubbelt medborgarskap. Vi tänkte inte att vi skulle behöva visa pass när vi kom tillbaka hem från semestern. Det höll på att gå galet, det var nära att jag skulle flyga tillbaka med vändande plan för han hade ju enligt tullen inget giltigt pass och var inte svensk medborgare då vi inte kunde visa pass. Att han var reg här och vi alla svenska och bodde här gällde inte!! de fick kolla upp det i sin data och vi väntade snällt och fick sen en "gör för sjutton inte om det här" och så fick vi gå. TUR för mig som just börjat planera återresan till semesterlandet.... hur hans far skulle behöva kontakta en släkting där som skulle ta hand om oss direkt på flygplatsen, hur jag måste fixa pass till honom på en ambassad utomlands. Ja phu vilket jobb det kunde ha blivit. MEN det gick bra. Kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. OJ! Tur det slutade lyckligt ,-)
      Tack för din berättelse.

      Radera
  8. Tycker det är ganska konstigt detta att föräldrarna inte kan hämta ut paketet till sin 4-åring utan att det behövs barnets ID-kort
    sådant har jag aldrig hört talas om tidigare
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läste om det först i Aftonbladet sen Expressen

      Radera
  9. Så ledsen, har missat så många inlägg hos dig, nu har jag läst ikapp. Så trist och jobbigt när din man står på kanten till utbrändhet, jobbigt för er båda.
    Läste om det gula fatet, så duktigt att åka och handla själv och stilade dig med att prata skånska haha, sådant glömmer man aldrig.
    Kladdkakans dag har jag missat också, det är bara så gott, min man kommer hem i morgon från Värmland och då skall jag bjuda på en kladdabit. Som du skriver så är november en månad för överraskningar.
    Inte klokt att den lilla flickan skall behöva ett ID-kort för att få ut sitt födelsedagspaket, ja nu går det för långt med all byråkrati i vårat lilla Sverige, tummen ner !
    Ha det gott vännen ��

    SvaraRadera