Translate

fredag 5 december 2014

Bild att "känna" av.


Min vän Spanaren har ofta bilder vi andra får "känna av" skriva vad vi tänker och känner om bilden.
Hon ville också få känna av en bild, klart jag ställer upp, så här spanaren och alla andra som vill delta.
Känn av bilden ,-)
Helt fritt hur just "du" känner, det finns inget rätt eller fel.
Du känner av precis som du vill, med några ord, en berättelse, dikt.
Fritt fram för eget val ,-)
Spanaren som lägger ut bilder, som vi andra får skriva om hittar du här ,-))
http://spanaren55.bloggplatsen.se

Men det här är "min" bild ,-)

14 kommentarer:

  1. Spanaren har många bilder vi får känna in, och som jag tycker är jättespännande.

    Denna bild känner jag.. GLÄDJE.
    Jättefin bild.
    Få ord kan säga mycket.

    Kramelikram från mig.

    SvaraRadera
  2. Spännande bild... jag ser två Troll som hälsar Välkommen in :)
    Morgonkram från Hean

    SvaraRadera
  3. Kärlek, det är så mycket kärlek på denna plats. Vilken lyckokänsla, vilken eufori. Jag kan inte se mig mätt på bilden för den är fylld av kärlekens magi. Ser nästan den goda älva som njuter av att få se allas kärlek på denna magiska plats. Allt andas frid i en varm enighet. Kossan till höger är bara så lycklig för här har hennes husbonde utstrålat lycka.Här har regenten under en viss tid lyssnat på sina undersåtar. Förstår att många vallfärdar till denna plats idag för att få känna lycka. Tack för att jag fick känna in bilden och du är en klippa /kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt läsa dina ord om en känna in bild!
      kram

      Radera
    2. Tack för det fina vän/ kram

      Radera
  4. Underbar bild, det ser ut som porten till ett sagoland. Man går upp för de där trappstegen och då öppnas en liten glipa i berget...och där bakom finns en sagolik och förtrollad värld.

    Kram och trevlig helg!
    Christina

    SvaraRadera
  5. Gomorron!
    Spännande att läsa av bilder, det gillar jag.
    Bilden ger mig ljus och mystik, den är välkomnade.
    Jag ser en gris och ett hästhuvud i högra bergshalvan och i den vänstra ett troll.
    Här ville jag vara!
    Kram, Gerd ♥

    SvaraRadera
  6. ÅÅÅÅ ...
    Trappens ingång, en trygg port, en trolsk port, en öppen port, saftig grönska, sol och ljus. Om det där med himmelens fröjd stämmer så må det vara här!
    Underbar bild! :)
    kram

    SvaraRadera
  7. Jag närmar mig trappan och känner mig orolig för det finns ingen stig så jag kommer till en slutstation. (man kan varken gå till höger eller vänster) Så ser jag bilden, som annars var mycket fin... Kram på dig ♥♥♥

    SvaraRadera
  8. herr och fru sten med sitt hår av växter hälsar välkommen in i deras stenliv..så drar mina tankar när jag vid första anblick tittar på bilden. Kul att fantisera kramar

    SvaraRadera
  9. Min första tanke var Gotland och en liknande bild som jag tagit. Plasten heter Lickehamn. Trevlig advent.

    SvaraRadera
  10. Plast och plats är inte samma sak. :)

    SvaraRadera
  11. Jag ser ett hästhuvud till höger på stenmuren. Ett kors till vänster på senmuren.
    I mitten en gång in i själva Paradiset.
    Kramisar❤❤❤

    SvaraRadera
  12. Hej Primrose! Jag känner en stor nyfikenhet som kommer över mig. Vad finns bakom denna grönska. Om jag bara vågar sätta mina fötter där och sakta gå uppåt. När jag når toppen av trappstegen, finns det då ett hål i stenen? Ett hål som jag kan ta mig igenom och kanske komma till en stor sal där kanske några människor bott en gång för tusentals år sedan?
    Kramiz från mig

    SvaraRadera