Translate

måndag 16 februari 2015

"GET"EBRA, vi fick 12 st!



 
Igår  "Söndag" bloggade jag om att gubben och jag fyllde År båda två ,-)))
Ett år äldre är vi alltså, men visare, nej det tror jag inte ,-)))
 
Vi hade önskat oss bara en massa GETTER ,-)
Som skulle hamna i Afrika, Bangladesh eller Filippinerna ,-)
Vi skickade i Julas en get till Bangladesh ,-)
Det här är genom Barnmissionen!
Det är första gången vi avsagt oss presenter till oss, utan valt att skicka getter istället. ,-)
Det var en härlig känsla.
I Lördags var vi ute och handlade, när jag tänkte att imorron är det vår födelsedag, vi ska inte få några presenter (till oss personligen) alltså. Jag blev så glad att jag var nära att börja gråta i affären, när jag tänkte på getterna som skulle till behövande familjer  ,-)
Det betyder allt, dom kan leva, sälja och gå i skolan!
Den lyckan jag kände då var härlig.
Nu skriver jag inte det här för att ni andra ska göra likadant!
Alla väljer själva ,-)
Hur många getter fick vi ihop tillsammans gubben och jag, jo......12 st! .-)))))
Inte klokt vad glad vi blev!
Vi fyllde inte jämt utan en "vanlig " födelsedag ,-)
Ja, vi är precis lika gamla ,-)))
 
Om ni vill skänka getter, gå in på " Barnmissionen" ,-)))
 
 
 

13 kommentarer:

  1. Det är alltså den 15/2 som du/ni fyller år ... stämmer det? Grattis i efterskott! Bra sak med getterna! Vi själva köper saker som vi behöver till varandra och då menar jag behöver. Bra gjort av Zlatan att kuppa med barns autografer intatuerade på sin kropp. Han vill uppmärksamma alla hungriga barn i världen + ger pengar till dessa. Dessutom har ha ju råd med det ;.) Ha en bra dag/ kram

    SvaraRadera

  2. Men så gulligt! Säger grattis i efter skott och grattis till Getterna som kommer att göra nytta.

    Finurliga du :-)

    Kramen ♥

    SvaraRadera
  3. Getebra... :-] Härligt att läsa Primrose...

    SvaraRadera
  4. O, vad fint av er! Ett alldeles fantastiskt sätt att hjälpa på. Tänk vilken lycka för familjerna som får en get, och en trygghet.

    Och GETestort Grattis i efterhand till er båda<3

    Ha det fint! Stort blomsterfång via cyberspace!
    Christina

    SvaraRadera
  5. Det varmånga fina getter som får nytt hem!
    Grattis i efterskott till Er båda>3
    Kramisar<3<3<3

    SvaraRadera
  6. STORT GRATTIS i efterskott ! :D

    Du har ett så stort och generöst hjärta. Underbart att läsa...och 12 getter är ju jättemånga.

    Kramar

    SvaraRadera
  7. En get till den som behöver. Utmärkt idé

    SvaraRadera
  8. Grattis så här dagen efter. Vilken bra ide att ge bort lite Getter istället för en massa onödiga prylar till oss själva.
    Kramen

    SvaraRadera
  9. GRATTIS till er båda. Så gettebraaa.
    Kraaaam fina Vän.

    SvaraRadera
  10. Det är att vara snäll på ett bra sätt! Getgott!
    kram

    SvaraRadera