Translate

torsdag 16 april 2015

Det var nog min Pappa


 
För någon vecka sedan pratade jag med mamma i telefonen, det gör jag varje dag, den här speciella dagen var det riktigt grått ute.
Mamma bor flera mil ifrån mig, och vi har ofta olika "väder" när hon har sol kan det regna hos mig.
Mamma hade precis sagt att hon hade så grått hos sig, har ni sol frågade hon, nej vi har också grått sa jag.
Bara några sekunder senare säger mamma, det kom en solstråle in här, VA säger jag, för precis samtidigt hade det lyst in en solstråle genom rummet som nuddade mig, sen försvann den lika snabbt på någon sekund både hos mamma och mig.
Det fortsatte att vara grått.
Det var nog pappa sa jag , mamma visste inte vad hon skulle tro, men jo det tror jag ,-)
 

9 kommentarer:

  1. Vad fint!

    Kramar om en fin dag!
    Christina

    SvaraRadera
  2. Tror som du att det var din pappa!
    Ha en bra dag/ kram

    SvaraRadera

  3. Det var en hälsning från din far.

    När min vän dött så skulle jag och hans syster mötas utanför hans hus för att åka på begravningen. Vi huset fanns det ett hus och ute regnade, medan jag står där och väntar så tänker jag: Ingvar (den döde) ge oss sol i dag, precis efter så lyser solen bara över kyrkan en kort stund. Jag bara gapade men visste att jag fick en hälsning.... Kramen ♥

    SvaraRadera
  4. Visst var det din pappa som ville skicka en liten hälsning till er båda. Tror stenhårt på detta.
    Ha nu en fin Torsdag.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Det kan mycket väl ha varit en liten hälsning...

    Kram och ha en bra dag!

    SvaraRadera
  6. Jag tror också att det var din pappa, vilket underbart tillfälle att ge er denna hälsning samtidigt.
    Kram från Skogsfen.

    SvaraRadera

  7. Usch, så illa som jag skrivet... Det fanns en kyrka ovanför hans hus och det var den solen plötslig sken över...

    Måste se över datorn för den hoppar mellan raderna och det är inte alltid jag märker det så allt var inte mitt fel... Men tror inte jag kan skylla på det i kommentaren ovan, tänkte fortare än jag skrev... sorry... Kramen ♥

    SvaraRadera
  8. Det var säkert en hälsning från ovan till er!
    Ha det så fint!
    Kramisar<3<3<3

    SvaraRadera
  9. Åh det tror jag med!!! Att det var din pappa... såklart det var det! Han ville visa er båda att "jag hör er nog ännu må ni tro". ;) Kramar!

    SvaraRadera