Translate

lördag 4 april 2015

Gullvivor, liten söt orm, denna tidiga Vår

Ja så var vi på Vår bilds jakt ,-)))
Vi såg Gullvivor! Helt otroligt, det här var igår den 3:dje April!

Och vårens första lilla orm ,-)



 
Väldigt söt liten orm .-)
Vår hunds leksak ,-)
 
 
  Kolla gullvivorna ,-))))
 
 
 
Mitt i det här tänkte jag på min mamma som fyller år imorron, på vår sånger hon lyssnade på när jag var barn, då kom jag på den här ,-)))
 
 
 
Tibast
 
 
Aldrig någonsin har jag sett så här många olika vårblommor så tidigt.
 
,-))))

15 kommentarer:


  1. Här har vi också vårblommor och snön som kommer lägger sig inte utan spelar oss ett VårPåskSpratt :-))

    Kramisar på dig fina du ♥

    SvaraRadera
  2. Sååå fint med gullvivor.
    Mysig sång med text till. Försöker sjunga....lalalaaa......

    Vilken söt orm. Sötaste jag sett hihi.
    Påskaftonskram.

    SvaraRadera
  3. Vårvisan känner jag väl igen, sjunger med, tralalala!
    Så många härliga vårblommor, åh, vad vi vill ha skön vår och sommar!
    Påskkramar

    SvaraRadera
  4. men oj, att Gullvivorna börjar komma redan...
    det betyder nog att när solen och värmen kommer så kommer allt slå ut i rasande takt
    Underbara foton du har här
    och söt liten vår-orm ;-)
    om en sådan liten sötnos krälade omkring så skulle den nog inte vara så skrämmande ,-)
    kramar

    SvaraRadera
  5. Visst är det ljuvligt att leva som han sjunger. Som du skräms. Jag som har lite orm fobi var beredd på det värsta. Den gröna saken var söt. Jag ska också ut och leta vårblommor. Kram Bosse

    SvaraRadera
  6. Nu spricker vårblommorna upp ur jorden.Synd bara att de kommer så tidigt, så man hinner inte njuta av dem förrän vi kommer till landet.
    Den stacks fågel som skall bio i den holken, kommer att bli sjösjuk.
    Ha en fin fortsättning på Påsken!
    Kramisar❤❤❤

    SvaraRadera
  7. Måste nu bara konstatera att jag måste ha blivit högfärdig och går med näsan i vädret eftersom jag missat alla vårblommor. Jo jag har sett dem nu... när jag vinklade näsan neråt lite. ;) Idag såg jag faktiskt ett helt gäng vitsippor!! Men kamera?!?! nej inte då heller. Gullvivor tycker jag väl ändå är lite att ta i va???? Men ok för all del...jag tar liljekonvaljen sen då. ;))) För den växer högt uppe va?!?! hahahahaha.
    Ormen du har där tycker jag liknar "Dagge Mask", googla på honom får du se. ;) Funkar bättre än att googla på friterade fästingar och Jernerås eller vad han nu hette med receptet...hahahaha... jag jag googlade för skojs skull, inte för att jag blev lurad. Ärligt alltså, för jag ville veta om det var en person som lockade med olika galna recept.
    Kramis och hoppas din dag varit bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha nej det namnet hittade jag bara på ,-)))
      Jag vet att du inte gick på det ,-))))

      Radera
  8. Fint du la ut den där sången med text - jag sjöng med! Tack så roligt! Våren blommar! kram

    SvaraRadera
  9. Vad lyckosamt och fint att ni ska skaffa hund <3

    Och ja, det här året har gått i raketfart. Önskar ibland att man kunde pausa tiden så man hann med lite bättre. Gullvivor :) så fint!

    Önskar dig en fortsatt fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  10. jag har inte sett några vårblommor än, det är för kallt men nu skulle det bli varmare så då exploderar det säkert med allt på en gång. Jag vill att blommorna ska komma efter varann i rätt ordning.. absolut inte gullvivor nu..vi börjar med tussilago .. ha det gott kram

    SvaraRadera
  11. Söt vårorm :) Mina egna riktiga ormar har inte visat sej än, det är fortfarande för kallt för dom, och blommor är det också snålt med. Nu ska ju riktiga vårvärmen komma under veckan, så jag hoppas på att åtminstone få se en liten Tussilago.
    Ha en fin Vårdag/Kram

    SvaraRadera
  12. Det var då den sötaste ormen jag sett på länge :-D

    SvaraRadera
  13. Ja, det var en trevlig lite orm. Glömmer alltid hur det var förra året. Lite framochtillbaka tycker jag det är.

    SvaraRadera
  14. Vårsång och vårblommor ... här är det verkligen vår *ler*
    Grattis till din mamma i efterskott liksom grattis till er bröllopsdag i efterskott. När är det tänkt att valpen ska födas?
    /kram

    SvaraRadera