Translate

fredag 8 maj 2015

Törs man ligga brevid gubben!, plus ett tips i repris, varm macka

Min gubbe har ju så ont i kroppen så han tar massor av olika mediciner, sen har han ett stressigt jobb.
Så det blir avslappning piller och sömnpiller innan läggdags.
Han har fått så mycket ryckningar i kroppen som stora kramper när han har somnat eller när han sover.
Han har frågat en läkare som säger att det är medicinerna som gör det.
Så en natt fick jag ett slag i huvudet av gubben under en sådan kramp.
AJ, det gjorde  ju himla ont, men gubben kan ju förstås inte rå för det.
För några nätter sedan fick jag hans tumme rakt i ögat. med full kraft! Fasen va ont det gjorde, nu blixtrar det i ögat.
Vete 17 om jag vågar ligga kvar i samma säng ,-))
Ha en härlig Helg!

 
Ett tips i repris, vänd på brödrosten , gör en varm macka på två röda sekunder ,-))
 

11 kommentarer:

  1. Har vi startat en varmamacka grupp? :-))))

    Varken du eller din gubbe skall ha det så här, tala med en annan läkare, att det beror på medecinerna är oacceptabelt, då får dem göra något åt dem.

    Fredagskram ❤

    SvaraRadera
  2. Har vi startat en varmamacka grupp? :-))))

    Varken du eller din gubbe skall ha det så här, tala med en annan läkare, att det beror på medecinerna är oacceptabelt, då får dem göra något åt dem.

    Fredagskram ❤

    SvaraRadera
  3. Hej rara du!
    Ja, jag har skurit ner betydligt på datoranvändandet för det blev lite för mycket. Märks på min blogg också - blir inte så täta inlägg. Tittar in på instagram varje dag, men det är mycket enklare och tar inte alls någon tid. Har hittat många av mina bloggvänner där, så vi har koll på varandra.
    Har just light-städat lite, så nu ska det bli lite fika - kaffe och skorpa. :(
    Stor kram till dig! Inga
    PS. Jag har också varit utsatt för en våldsam omgivning nattetid - jag barrikaderade mig med en massa kuddar mellan honom och mig. :))

    SvaraRadera
  4. Du får kanske börja använda hjälm och skyddsglasögon ;-) En gång vaknade jag av att Husse stod upp i sängen och viftade med sänglampan som ett vapen framför sig. Då blev jag lätt matt...

    Trevlig fredag!

    SvaraRadera
  5. Det är säkert avslappningstabletterna som ger kramperna, när musklerna slappnar av. Kan ni inte sära på sängarna lite, så gubben inte når fram till dig när han fäktar runt. Konstigt att de inte byter medicin om läkaren tror att det är där felet ligger. Hoppas det ordnar sig, för så kan man inte ha det nattetid. Jag somnar sällan om ifall jag blir väckt på natten.
    Ha det så fint!
    Kramisar<3<3<3

    SvaraRadera
  6. för säkerhets skull är det inte bäst att du byter säng .. trevlig helg och sov så gott, kram

    SvaraRadera
  7. Nej byt inte säng så stackars gubben måste sova ensam. Bara köp en riddarutrustning eller nån hockeyutrustning eller så - det löser sig ju då! Skyddad o nerbäddad helt tryggt. :))) Låter som gubben din har det jobbigt hur som helst... inte kul att behöva ta mediciner som gör en knasig bara för att nåt annat ska bli lättare.
    Har läst o besvarat mail. ROOOOOLIGT!!!
    Varma mackor sådär hade sonen testat...men tänkte inte på att mackorna kunde flyga iväg....hahahahaha. Jag gillar förresten vitlöksbröd o brukar göra på baguette i ugnen, min "bästis" gör en lättare variant...blandar vitlökssmöret och brer det på varmt nyrostat bröd... går ju förstås mycket fortare. Så den där brödrosten har sina fördelar. ;)
    Ha en mysig fredagskväll nu! Själv lär jag ramla ner i sängen tidigt för jag är så trött fastän jag sov lång middag idag. Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!!!

    SvaraRadera
  8. Det är synd med alla biverkningar av nödvändiga mediciner, lika här för Pensionären, han vaknar t.o.m av ryckningar i armar och ben, sömnen blir ju inte bra på det viset. Än så länge har han inte kommit åt mej :) Bra tips!
    Morgonkram

    SvaraRadera
  9. Detta låter skrämmande!
    Är det verkligen så bra att ta så många olika tabletter?
    Sjukskrivning är väl ändå det allra bästa?!?!
    Det är väl inte meningen att du eller hundarna ska komma till skada?
    Visst är det bra med medicin men går det att lindra med sjukskrivning plus mindre doser av mediciner så är det väl bäst?
    Låter som din man nästan har blivit tablettförgiftad och det kan bli andra sjukdomar av det?!?!
    Hoppas att han tänker om i tid/ kram

    SvaraRadera
  10. Dramatisk i sängen vill jag säga; har din man haft samma läkare hela tiden? Mitt vårdkunnande säger att det bör kollas upp det här ... och byt läkare.... vänta inte!
    Smart med varm macka i vänd brödrost! Kram

    SvaraRadera
  11. Ajaj, både för dig och maken... Stress på jobb är inget vidare, det känner jag igen...
    Hoppas att det blir lugnare för er båda i fortsättningen. Kram

    SvaraRadera