Translate

torsdag 13 augusti 2015

Jag gillade Petra O måla om sommarhuset

Det har ju varit rätt mycket om hur Petra är som Allsångsledare, många verkar tycka att någon annan skulle passa bättre, men jag gillar Petra, tycker hon är bra, charmig och sen blir jag glad att se en leende programledare ,-)



Sen håller vi på och funderar vilken färg sommarhuset ska få, man kan ju gå in och måla om huset på datorn för att se hur det ser ut i olika färger, hjälp det var ju nästan ännu svårare, tycker ingen färg passar ,-)))
Hade ju tänkt grönt men det passar inte alls ,-)
 

17 kommentarer:

  1. Wow, här var det färgglatt, det piggar upp!
    Jag har inget hus att måla om, bara mitt blogghem, då, men rätt nöjd med det så länge.
    Gillar glada spontana människor.
    Kram o ha det fint!

    SvaraRadera
  2. Så fint du har målat på din blogg *fint*
    Det enda som Petra var dålig på var att intervjua artisterna. Jäklar vilken pipa och utstrålning den damen har *tumme upp*
    Känn in färgen ordentligt och lyssna inte på vad andra säger för det är ock ska vara ert sommarhus. Lycka till/ kram

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att Petra M är bra och att hon har fått ta onödigt mycket kritik! Återstår att se vem som tar över efter henne... Att välja färg är verkligen inte det lättaste!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Det är inte lätt att välja färg. Det är mycket i omgivningen på tomten som man inte får glömma bort. Höga buskar, träd, mm. Då kanske färgen på huset inte skall vara mörkt. Du har så bra färgsinne, så du klara ut det via datorn!
    Lycka till!
    Ha en fin dag!
    Kramisar<3<3<3

    SvaraRadera

  5. Jag tycker inte om att döma ut någon och vem det än är som leder allsången så kommer det alltid finnas någon som inte är nöjd!

    Rött hus då? Med gröna knutar? :))))

    Kramen ♥

    SvaraRadera
  6. Allsång och tv är inte riktigt min grej tror jag... Vet inte när jag sist liksom tittat på tv för att just se på tv.... Hos syrran står den ofta på när jag är där och då slänger man väl en blick här o var men inte så att jag vet vad jag ens ser på... Nej tv-tittande saknar jag inte. ;)
    Måla hus låter spännande däremot... men ja hur ska man vetat att man väljer rätt färg så man inte ångrar sig sen? Blått hus med vita knutar... Grått hus med svarta knutar... nej ingen aning. Jag skulle säkert välja rött med vita knutar på slutet..haha. Kramisar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där är du ju .-)))
      Har undrat vart du tagit vägen ,-)
      Jag tittar så sällan på TV, det blir lite allsång och Glamour bara ,-)

      Radera
  7. Det här med färger måste man känna in. Svårt det där.
    Jag gillar en varm beige ton och vita knutar. Gult hus med vita knutar är åxo fint. När oj så svårt.

    Petra gillar jag. Synd hon ska sluta. Hon ser så glad och mysig ut.

    Kramkram från mig

    SvaraRadera
  8. Denna sommar har jag inte tittat på Allsången, har ledsnat på detta programmet, har blivit så utsjasat tycker jag. Att välja färg när man skall måla om är inte enkelt, men du hittar nog rätt till slut.
    Kram på dig !

    SvaraRadera
  9. Petra Marklund, henne gillar jag också.
    Kul att välja färg till sommarhuset, klurigt med roligt på samma gång. Ska det vara enfärgat, eller fler färger?

    Ha nu en toppenhelg :)
    Kramar

    SvaraRadera
  10. Stockholm i mitt hjärta.....bra text av L. Berghagen.
    Hej du, nu är jag här och smyger....Hoppas att allt är väl med dig!
    Du ska veta att jag håller lite "koll" på dig. Underbar Blogg!!!
    Må väl och var rädd om Dig!
    Vink vink.....smyger in snart igen....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du tittar in då o då ,-)
      Hoppas allt är bra med dig o fam
      KRAM Primrose ,-)

      Radera
  11. Den där bilden längst upp WoooooW!!!!
    Petra eller icke Petra - hon ska ju sluta så då är scenen öppen för nya stjärnor ...
    kram

    SvaraRadera
  12. Jag tycker du får fixa två bloggtävlingar. Fast egentligen tycker jag att Tove Olberg ska vara allsångsledare nästa år. Ibland är det svårt att se hur en färg ska bli på ett helt hus. Lättast är det att hitta "rätt" färg på ett annat hus och sedan ringa på och få en kopp kaffe, menar rätt färgkoder. Kram från Bosse. Ps. Tror du att Tove går med på att jag får bestämma en sång som ska vara med? Jag vill hedra Robban Broberg och ha med fler av hans underbara texter. Kram Bosse Bus

    SvaraRadera