Translate

torsdag 27 augusti 2015

Vad är bak, vad är fram?!

På hunden vår, jo snart börjar man nog undra ,-)
Vi köpte en klippmaskin 6 månader innan hundvalpen kom.
Men den har vi inte använt ännu ,-)
Det börjar bli dags att prova klippmaskinen snart.
Har kollat in filmklipp hur man klipper den rasen.
Men har vi vågat oss på, inte ännu ,-)))
Det finns olika sätt att klippa, och vi har kommit så långt som att enas om att vi inte vet hur vi ska klippa valpen ?
Annars har han lugnat ner sig lite, så där så man vet att det finns "hopp" ,-)))
Men har han lugnat ner sig så vi får han jämn och fint klippt ,-)))
Just nu är han väldigt fin med sin lurviga päls, vi har ju bara haft korthåriga hundar förut så det här blir något nytt ,-)

8 kommentarer:

  1. Gullivalp då. Dom är för söta. Kan tänka mig att det kan bli rätt svårt att klippa dem när de har en massa lek å spring o bena.
    Men det går nog bra.

    Ha en jättefin fredag och KRAM från mig.

    SvaraRadera
  2. Ha ha, känner så väl igen det! Just nu har vi två trasselsuddar här hemma och man ser knappt hur de egentligen ska se ut. Men i dag har jag klipptid hos uppfödaren så nu blir det ordning på torpet. Kostar en slant men jag skulle inte fixa att få ordning på dem. Minns hur det gick när jag skulle klippa min egen lugg...

    Trevliga fredag och kram!

    SvaraRadera
  3. Spara ni på hundens päls och kör lite afroflätor sen... hehe... så sen när han är stencool och ännu lugnare - ja DÅ kan ni "klippa till". Eller så lyssnar man inte på mina fåniga förslag...hehe. Ja annorlunda ras är verkligen kul måste jag hålla med om - hade ju inte heller tänkt mig annat än labrador (förutom när jag hade nåt fel i hjärnan o trodde mig kunna ta hand om en schäfer...tur det inte blev så). Men ibland undrar jag om det inte bor en stor varg bakom kostymen på min hund.... mycket insida och lite utsida så att säga. Byta päls är på gång här men jag "får" inte kamma igenom den förrän efter nästa utställning så jag får sopa o dammsuga desto oftare o rolla kläder. Urk! Vill bara borsta bort allt löst fladder ju!
    Fredagskram till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Afroflätor låter ju coolt, det blir kanske sånna ,-))))

      Radera
  4. Inte lätt att ge sig på hundklippning. Jag skulle nog gå och få valpen klippt i alla fall första gången. Bra att ta råd från frisören hur man underhåller klippningen själv efter besöket. Ta med klippmaskinen och visa.
    Ha en fin dag!
    Kramisar♥♥♥

    SvaraRadera
  5. Jag tycker ni ska beställa tid för klippning och även kolla in om det är en person som kan ta hundar. Det är viktigt att hunden får ett bra bemötande och inte blir skrämd första gången. Kanske bara klippa lite första gången. Du måste berätta om ni gör som jag tipsar om eller ... /kram

    SvaraRadera