Translate

torsdag 3 september 2015

Min dator kraschade!

Det har jag ju hört talas om och att man ska lägga in sina foton på extern hårddisk, har vi gjort det ,nej!
Det finns nog inte många som är så korkade som vi, men om det finns, lägg över dina foton på en annan extern hårddisk så dom inte går förlorade!
Vi har tänkt göra det så många gånger men det blev aldrig av.
Nu ska vi se om vi kan rädda våra foton.
Så nu är alla mina bilder jag gjort också borta.
Har nu köpt en ny dator.
En liten varning.
trodde aldrig vår dator skulle krascha, men det gjorde den. ,-)
 

17 kommentarer:


  1. Fy så trist, nu måste jag se till att föra över det jag vill ha på minnessticka för det är väl bra?

    Stor kram ♥

    SvaraRadera
  2. Usch för att tappa sina foton )-:
    Måste ha ett nytt USB-Minne och jag hoppas att min dator håller så inte alla dessa bilder går till spillo. Köpte för lite plats på USB-minnet sist och det rymdes nästan ingenting alls. Första gången som jag har köpt så lite minne men man lär sig hela tiden/ kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fixa till det. Vi kanske har förlorat tusentals foton!

      Radera
  3. Men vilken gräslig otur :-( Det hände vår yngsta dotter när hon kom hem från ett utlandsjobb. 5000 bilder från året i Egypten gick åt skogen trots att vi skickade iväg hårddisken till en expert. Många gånger kan man ha tur att det går att rädda bilderna.

    Vi har backup dels på extern hårddisk, dels i molnet. Otroligt viktigt. Hoppas det löser sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det hopas vi med, annars blir det som med din dotter vi förlorar ALLA våra bilder.

      Radera
  4. Jag har alltid en extern hårddisk kopplad till datorn. Där sparar jag allt. Köp en hårddisk om du skall köpa något. Den rymmer massor och så har du allt på ett ställe.
    Tråkigt när man förlorar sina bilder, kan vara svårt att återskapa. Hoppas ni lyckas!
    Ha en fin dag!
    Kramisar❤❤❤

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Vilken jättesöt och läsvärd blogg du har Verkligen!

    Kika gärna in på min blogg och lämna en kommentar eller två!

    Vem vet min blogg kanske är något i din smak?
    SE DEN GÄRNA!

    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Tappa sina foton vill man ju inte. Bra var det förr då man satt in sina foton i album. Då visste man vart man hade dem.
    Men trist är det då datorn kracshar.

    Ha en jättefin dag min fina vän.
    Kramkram

    SvaraRadera
  7. FY för datorkrasch! Jag sparar en del av mina foton i molnet, förr la vi dem på CD skivor eller extern hårddisk, eller USB.
    Ha en fin helg, kram, Gerd ♥

    SvaraRadera
  8. Jag har en extern lagringsenhet till datorn, den uppdaterar flera gånger varje dag. När min dator kraschade så förlorade jag inget, det hade blivit katastrof annars. Förstår din skräck om allt är förlorat.
    Kramiz

    SvaraRadera
  9. LIKA GOTT ÅT DIG HAHAHA!

    SvaraRadera
  10. Är du jävlig mot mig så är jag det tillbaka fatta du!

    SvaraRadera
  11. Hej allihopa! Jag har nu skapat en blogg där jag tänkte att ni ska få följa min vardag! Jag ska försöka att skriva varje dag, men jag går på gymnasiet så det kan bli en del dagar då plugget helt enkelt tar över... Men det får ni stå ut med!

    Vem är då jag? Jo, jag heter Felicia och är 15, snart 16 år. Jag går första året på gymnasiet, humanistiska programmet! Jag älskar att sjunga, läsa, lyssna på musik och vara med kompisar och familj! Sjunger i Forssaängkören, och har även musikpaketet, sång.

    Jag började ju på gymnasiet för ca 3 veckor sedan, och än så länge trivs jag jättebra! :) Jag har fått en jättebra klass, där alla är sååå snälla! När jag började så kände jag INGEN, men eftersom att vi hade nollning så kände man typ alla efter första dagen!;)

    Just nu ligger jag i sängen i vårat gästrum, älskar det rummet! Det var mitt rum förrut, men jag har flyttat ut i vårat nybygge sedan ca 3 år tillbaka! Det är iallafall lördag idag, och jag har idag varit på kickoff med kören. Vi sov i en bystuga fre-lör, sjöng, lekte lekar, och hade det allmänt mysigt! <3

    Nyss åt jag "planka", sååååååå gott! <3

    Imorgon ska jag nog träffa en kompis, och gå på kupolen( ett köpcenter)..... Jag behöver verkligen nya kläder till skolfotot, som är på torsdag!!!!!

    Det får räcka som första inlägg! Tack så mycket om du läser min blogg!!! Fortsätt gärna att läsa, och gärna kommentera! Jag har haft bloggar förrut, men ingen jag har varit nöjd med...

    Kramizzzzzzar på er!<3 Felicia<3<3<3<3<3

    SvaraRadera
  12. Ensam och vilsen!

    Hur bemöter man en sjuk ensam människa som söker ett kontaktbehov på flera olika sätt? Personen gör allt för att tala om hur sjukdomen påverkar dem.

    Söker varje tillfälle till att kommentera för att önska sig vänner till sin skrivande blogg.

    Mitt hjärta ömmar verkligen men.

    Vissa sjukdomar förstår inte samhällets koder med att inte tvinga sig på andra bloggare.

    Jag läser gärna och kommenterar men varje person (sjuk eller frisk) måste hitta sin egen stil för att trivas med sin blogg. Jag kan inte komma med tips om vad som intressera olika personer.

    Är jag intresserad av att få veta mera om till exempel en persons sjukdom så googlar jag om det eller läser om denna sjukdom på personens blogg.

    Kramar om vilsna och ensamma personer och hoppas för allt i världen att de hittar någon som vill se och lyssna på dem .

    Tycker ni som jag eller?

    SvaraRadera
  13. Hej!

    Vilken jättesöt och läsvärd blogg du har Verkligen!

    Kika gärna in på min blogg och lämna en kommentar eller två!

    Vem vet min blogg kanske är något i din smak?
    SE DEN GÄRNA!

    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera