Translate

lördag 9 april 2016

TV problem, mamma vill inte ha den nya TV:n



Föreställer en TV, lite svårt att se ,-))))
Min mamma har en så gammal TV, den snöar på varje kanal, så det är svårt att se bilden.
Gammal är den, en tjockTV
Så den skulle mycket väl kunna börja brinna!
Mamma skruvar inte heller upp ljudet, för att hon är rädd att hon stör grannarna!
Så hon kan varken se bilden eller höra! Vi vill ju ge henne ett liv att njuta av.
Vi har nu köpt en ny TV åt henne gubben och jag.
Med hörlurar så att hon ska kunna höra.
Men nu är hon inte nöjd alls.
Det är det som är problemet ,-)
Hon såg mycket bättre på den andra hävdar hon, och saknar den. Fast den här har bra bild?
Den finns kvar än så länge, vi har inte kunnat slänga den.
Den här nya ska hon inte titta på, utan den får stå där den står säger hon, jag säger då att vi självklart sätter tillbaka den gamla TV:n som är urdålig.  Om hon nu hellre vill ha den.
Men nu vill hon inte det heller! Nu har jag tvingat henne att byta tycker hon, för att vi köpte den nya när hon fyllde år som en present.
Nu ska hon inte titta alls.
Nu vet jag varken ut eller in.
Jag vet att om pappa som är död hade fått säga sin mening hade han velat att mamma skulle kunna njuta av att höra och se.
Vi har försökt göra vårt bästa, men nu hur vi än gör blir hon inte nöjd!?


5 kommentarer:

  1. Hoppas att din mamma vänjer sig vid sin nya TV! Kan väl knappast inte vara bättre att se på en snöig bild!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad svårt ♥
    Inte lätt när man blir äldre. En del vill att det ska vara som det alltid har varit.
    Varm kram ♥


    SvaraRadera
  3. Å, vad fint av er att köpa ny tv till din mamma. Jag är övertygad om att hon uppskattar det, även om hon inte visar sin uppskattning. Äldre människor har sina egenheter ;) Ni har säkert redan visat henne hur den fungerar men jag tänker att hon troligtvis är lite rädd för ny teknik om ni visar henne flera gånger och sitter med och tittar tillsammans med henne så kan hon vänjer sig. Kan vara att hon tycker att ny teknik är svår. Oavsett hur det går så var det fint av er att tänka på din mamma <3

    Stor kram och ha en fortsatt fin helg!

    SvaraRadera
  4. Det där känner jag igen, har upplevt just detta. Jag tror att det är nymodigheterna som de är rädda för. Knapparna sitter inte på samma ställe som på den gamla Tv eller fjärrkontrollen. Jag tror min mamma tittade bara på Tv när vi var där och skötte knappar och fjärrkontroll. Det är så synd när det blir så, för Tv har stor betydelse när man är ensam.
    Hoppas ni kommer på en lösning!
    Ha det så fint. Kramisar❤❤❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon älskar olika debattprogram osv.
      Men hon valde den gamla TV.n tillbaka -)

      Radera