Translate

måndag 5 september 2016

Gubben vänder sitt huvud mot mig och ser så bestört ut ,-)))




Gubben behöver ju ta en massa olika piller, vilket kan göra honom drogad, det här blev en kul grej, mitt i allt, tyckte vi båda, jag direkt, och gubben tyckte  det var kul dagen efter ,-)))
Vi hade lagt oss, jag läste en bok, avbröt ganska ofta min läsning för att prata med gubben som låg vid sidan om mig.
Sen blev han tyst i några minuter bara ............
Helt plötsligt lyfter han upp huvudet från kudden stirrar på väckarklockan, halvsitter upp och tittar mot sovrumsdörren samtidigt som han ropar efter mig
"Darling" Darliiiing"
-Vad håller du på med frågar jag.
Då vänder gubben på huvudet snabbt och bara stirrar på mig!
-
Jag hörde inte att du kommit och lagt dig sa gubben förvånat.
-Men vi la oss ju tillsammans, vi har ju pratat en massa ....................säger jag då ,-)))
Gubbens min var obetalbar!  !!!????
,-))))))
Nej det hade han glömt!
Inte roligt att bli så drogad av sin medicin, men själv händelsen blev kul ,-)

8 kommentarer:

  1. Nej, inte roligt när medicinerna visar sig så. Ibland måste man ta dem i alla fall. Kanske blir bättre efter ett tag när kroppen hunnit vänja sig.
    Ha en fin dag!
    Kramisar<3<3<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han hoppas att i framtiden kunna minska ner, vi hoppas på det ,-)dom här har han tagit i åratal.

      Radera
  2. Medaljens baksida men ibland har man tyvärr inget val!

    Kram och trevlig kväll :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja medaljens baksida tyvärr, ofta händer inget men ibland blir gubben så drogad, då blir det knäppt ,-))

      Radera
  3. Ibland är det bäst att skratta åt "eländet". Det mesta sådant kan bli roligt efteråt. Nu kom jag att tänka på något liknande "dumt" som jag gjorde en gång på jobbet.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är bäst att skratta, nu skrattar vi gott år det här ,-)

      Radera

  4. Det var ju lite sött roligt. 🤗

    Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tyckte ju det ,-)
      Gubben tyckte förstås att det var OK att jag bloggade o det ,-)

      Radera