Translate

fredag 17 mars 2017

Believe it or not, men så här går det till hemma hos oss!





Alltså det här är inte sant!
Jag skulle göra vanliga armhävningar...............................
jag latmasktränar ju ,-)
Men har väl på något sätt glömt armarna...........
jag kom inte upp?!............alls.............om nu inte 3 cm räknas
Gubben blev ju förfärad..........förstås..............
Kommer du INTE UPP!!!????
NEEEEEJ................
Gör si gör så...................gubben kom med olika råd
Men jag låg där jag låg...............



JA jag försöker!
Gubben kan inte förstå att jag inte har någon kraft i armarna.....
Det måste fixas.
Jag ligger på golvet och gubben drar upp mig i den här ställningen!
Sen får stå så ett tag, sen sänker jag ner mig själv, Vi gör övningen ett  visst antal gånger, han drar upp mig osv ,-)))) Tills gubben är nöjd.
Så går det till hemma hos oss, gubben ger sig inte.......jag ska bli "armstark" igen ,-)  .............
Målet är att jag ska komma upp av egenkraft.
Har börjat med andra  övningar för armarna  också ,-))

10 kommentarer:

  1. Underbara teckningar du gör. Igen!
    Jo, jag är väl också lite armsvag, men stark i benen.
    Jag har gummiband och drar i och har även köpt något man sätter på dörren. Det är som rep med handtag i, som man kan dra i åt alla möjliga håll, faktiskt lite kul. Som en variation till armhävningar.
    Trägen vinner, lycka till. Kram 💖

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag är också stark i benen, men att jag var så här svag kom som en överraskning ,-))
      Har band som jag nu börjat med , en som man sätter fast i dörren, som du har, den ligger i skåpet!!!
      Får ta fram den, för den är kul ,-))

      Radera
  2. Kärvt läge men med ett bra lagarbete och en dos envishet så kan man komma långt :D Lycka till med armträningen och ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lagerarbete var bra, men nu krävs det en massa envishet, för nu ska det gå ,-)

      Radera
  3. Du berikar mitt liv med dina bilder - jävlar så häftiga!!
    Det är inte precis trist i erat hem - du glädjespridare med gubben och hundar och allt därtill!
    Stor kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ,-))
      Ja så går det till här hemma ,-)

      Radera

  4. Hahaha, tror jag skrattar på mig, hahaha...

    Stor kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte som är knäppast, gubben eller jag ,-))

      Radera
  5. ������den synen skulle jag vilja se!
    Det kommer säkert bli bättre när du tränat ett tag!
    Härligt att ni har så roligt tillsammans!
    Ha en fin dag!
    Kramisar❤❤❤

    SvaraRadera
  6. Haha, jag tokskrattar. Så jädrans roligt.
    Det ska jag testa, för jag kommer inte heller upp.
    Kram kram

    SvaraRadera