Translate

söndag 5 mars 2017

En bortkastad Söndag




Sitter i morgonrocken har precis haft frukost, klockan är halv tolv.
Känns som om jag kastar bort en solig Söndag.
En dag att koppla av och göra lite kul, så sitter vi här gubben och jag i våra morgonrockar.
Ok det händer ju då o då, det är ju inget nytt ,-)))
Men ...........................
Ändå .......................
Nu får det mig att surna till lite, på riktigt.
Jag brukar inte bli sur, så det kanske är dax!
Men det kunde varit värre det kunde ha varit halv 1 ,-)))
Om jag sätter fart hinner jag ju en del....................men jag känner mig så himla trög .
NÄE nu först duschen!

Nu är klockan halv 1 ,-)))) sitter fortfarande här men nu på himla bra humör ,-)
En bortkastad Söndag kanske inte är så bortkastad ändå ,-)

9 kommentarer:

  1. Har bara gått en runda med hunden, en liten.
    Tittat på Vasaloppet. Son med vänner har invaderat köket, hade tänkt börja med maten. Hihi blir nog bra tills slut.
    Ha det bra och stor kram

    SvaraRadera
  2. Egentligen finns det inga bortkastade söndagar - de är bara vilodagar kanske :-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja en vilodag blev det, inte att förakta, men jag hade planerat att hinna måla lite och läsa en bok, ,-)
    Idag hinner jag.....hade jag tänkt, men nu får jag skippa det.

    SvaraRadera
  4. Jag är så himla dum så jag kan ställa väckarklockan även då det är helg !! Blir vansinnig när jag inser att halva dan är borta då jag vaknar.. Jag hinner ju inte med något alls då, vips så är det kväller!!
    Men jag kan faktiskt strunta i alla måsten och ta en vilodag också :)) Men precis som du kan jag bli irriterad över att det jag planerat inte hinns med.. För ofta är det ju något roligt man tänkt sig.. Men, men det kommer nya dagar!
    Kramisar Yvonne :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vill ju hinna med roliga saker ,-))) men idag hann vi inget alls, typiskt!

      Radera
  5. Min söndag blev inte heller som jag tänkt. Snöovädret ställde till det! Men jag tog vilodagen, som ju söndagen är, egentligen!
    Kram 💙

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Söndagen ska ju vara en vilodag, tänk om vi hållit stenhårt på det, så mycket bättre vi mått, mindre stress, söndagen är för oss en dag där mycket ska hinnas med ,-)

      Radera
  6. Det var väl skönt att få dagen som den kommer��Jag blir så glad om det blir en sovmorgon ibland, eller en slappar dag. Man hinner med ändå det som skall göras��
    Ha en fin kväll!
    Kramisar❤❤❤

    SvaraRadera