Translate

söndag 26 mars 2017

Hurra för rosa tuppar




En lugn skön  natt blev det ,-))
Jag brukar ofta drömma mardrömmar,      ibland riktigt hemska............inte varje natt men ganska ofta.
Det är inget som jag oroar mig för eller som jag går och grubblar   på, jag drömmer sånna drömmar ändå.
Men så   natten till idag   drömde jag en underbar dröm, jag  fick några kycklingar och en liten rosa tupp .,-)
Det var tuppen jag föll för, så den följde mig och jag gick och bar på den.
Rosa blev det säkert för att minsta barnbarnet pratar så mycket om rosa ,-)))
Men säg den glädje som vara länge,-)
Gubben stod och pratade om att frukosten var klar...........vakna nu....vakna nu!
Jag försökte hålla kvar i "tuppen" så länge jag kunde och skjuta undan gubbens röst.
Men tuppen försvann............

Intressant hur drömmar kommer till.............vad det är som händer när helt plötsligt en rosa tupp dyker upp ,-)


7 kommentarer:

  1. Ja, det kan man verkligen fundera över. Eller så inte. Inte lönt, för jag tror inte att vi får något bra svar.
    En rosa tupp, det borde vara omöjligt att drömma om det, kan jag tycka.
    Färgen, ja det beror säkert på barnbarnet, men just en tupp. Kanske har du börjat fundera över att det snart är påsk och du ska skaffa ägg som hönorna ska värpa. Nej, ingen tupp där heller.
    Jag drömmer mycket och ibland mardrömmar, fast de kommer mer sällan nu sedan jag fick byta en av medicinerna.
    Trevlig dag och varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tuppen skulle jag gärna behållit i mitt riktiga liv, han kunde följt med på hundrundorna ,.-)
      Jag drömmer i färg alla fall, inte alla som gör det har jag hört ,-)

      Radera
  2. Ingen tupp men väl människor kan jag drömma om. Det konstiga är att det är personer som jag knappt vet att de finns. Hur kan dessa bli så tydliga i en dröm och varför hamnar de i så konstiga sammanhang. Man kan ju undra vad som rör sig i hjärnan..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här drömmer mer om personer jag knappt känner än folk i min närhet, det är konstigt!

      Radera
  3. Tupp har jag inte drömt om ännu�� men det kanske kommer!
    Jag tror att den rosa färgen kommer av att barnbarnet gillar det. Ibland kan det bli så att vissa saker stannar kvar i ens minne.
    Ha en fin dag!
    Kramisar❤❤❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är rosa rosa ,-)))) så att tuppen blev rosa var nog inte konstigt.
      Men så söt den var ,-))

      Radera
  4. Intressant med drömmar, du kan ju kolla vad det betyder på drömtydning.
    Kramar till dej

    SvaraRadera