Translate

torsdag 30 mars 2017

Kokosolja mot sötsug! Sockerberoende.




Jag hade sånt sötsug.......
Så när jag fikade blev det både en, två, tre bitar choklad .................
Nu vill jag knappt ha choklad alls.
Inte en söt choklad alla fall.
Den  80% chokladen är för besk, den vill jag bara inte ha, då är jag hellre utan.
Den har är för söt!
Har märkt att mitt sötsug är borta, mår bättre utan socker och saknar det inte..........jo ibland kan jag sakna det lite när jag kommer ihåg hur gott det var.

Jag fick bort sötsuget lätt det gick av sig själv........jag äter ju kokosolja, den ekologiska nyttiga!
Med kokosoljan försvann sötsuget !
OK inte med en gång, men efter ett tag ,-))


12 kommentarer:

  1. Ja, sötsuget det skulle jag också vilja få bort, men jag verkar ha för dålig karaktär. Fast jag kämpar.
    Choklad är gott och finns det hemma så är det svårt att låta bli. Bäst att inte köpa.
    Ha en bra dag och varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja choklad är gott ,-)
      Och det finns hemma ,-)
      Fast nu har svårt att hitta choklad som jag gillar, det som var så lätt förr ,-))

      Radera
  2. Kokosolja! Det låter jätte intressant.
    Kanske ska prova det på mina gottegrisar här hemma! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kokosolja är bra!
      Det är bra för så mycket så läs gärna på själv om ekologisk kokosolja ,-)

      Radera
  3. Det låter smidigt och bra med kokosolja men ibland vill man ändå unna sig något gott ;-)

    Kram och ha en bra dag :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det förstås, men det går bra men socker varje dag vill man inte ha ,-)

      Radera

  4. Jag är salt människa så då blir det andra problem istället.... :) Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. En salt brud ,.)
      Ja då blir det andra problem,-)

      Radera
  5. Jag har också gjort ett uppehåll med sötsaker, det gick ganska lätt.
    Någon gång så säger kroppen till att den vill ha lite söt, då smaskar jag på en bit choklad�� Sedan är det bra��
    Ha en fin kväll!
    Kramisar❤❤❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var alltid sugen på choklad men nu hanterar jag det, ingen konst när jag inte är lika sugen,-))

      Radera
  6. Vad köper du för kokosolja?
    Äter du den direkt eller steker du i den osv. Intresserad. Svara gärna per mejl eller på min blogg / kram Ljusletaren

    SvaraRadera