Translate

söndag 15 oktober 2017

Snabb plommonsylt



"mina plommon innan de börjar koka"

Har varit hos mamma, vi var ute och gick, satt på en bänk i parken och pratade.
Mysigt med hösten tycker jag nu, med alla löv och "sol" ,-)))

Innan jag åkte till mamma gjorde jag plommonsylt, snabbt!
Jag gillar "snabbt" ,-)

Sköljde av plommonen.
I med dom i en stor kastrull. Utan att dela eller ta bort kärnor.

På med kokande vatten, socker.
Låter det koka ungefär 20 minuter, sen fiskar jag upp kärnorna ,-)
Klart.

Tittar in till er måndag ,-))


4 kommentarer:

  1. ÅÅ den bilden av plommorna innan koket är helt underbar - och plommonsylt är ju så gott :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad trevligt att du kunde ta ut din mamma en sväng.Och att slå sig ner på en bänk och prata bland sol och löv blir ju då extra mysigt.

    Tack för bra recept på plommonsylt. Verkar väldigt bra och smidigt. Ska nu bara åf tag på lite plommon.

    Kram och trevlig måndag.

    SvaraRadera
  3. Plommon såå gott!! Själv har jag inga.. Det var mycket länge sedan, och det var förstås syltkok på den tiden :)) Idag har det varit toppenväder, så trevligt att ta mamma på en prommis.
    Kramis..

    SvaraRadera
  4. Det lät ju riktigt gott, skulle vara så kul att hinna med lite sådant,
    Önskar mej ju ett växthus
    Ha det bra kram

    SvaraRadera