Translate

söndag 11 mars 2018

Så vackra


Har aldrig tänkt så mycket på Afrika, dottern med familj har varit där på semester och tycker att det är otroligt vackert.
Själv hittade jag bilder på nätet, där de är målade jag blev förstummad.
Otroligt vackra var dem.
Ett av det vackrast jag har sett.
Jag ville ju gärna måla själv så som ni om ni såg mitt förra inlägg målade min gubbe.
Fick ta färg som inte var så lämpad för ändamålet.....för kroppsfärg som finns att köpa var riktigt dåligt.
Vet ni vad det finns för kroppsfärg som är bra att måla med.
Nu har jag fått dessa bilder i huvudet, vilken skönhet! Det var ren lycka att få se.
Så nu ska jag göra skulpturer också.
Hade gärna visat några av dessa underbara bilder men vågar inte sätta in dem vet inte om det ät tillåtet.

Ha en härlig kommande vecka ,-)

10 kommentarer:

  1. Har ingen aning vad man kan köpa sådan färg. Enda tipset jag kan ge dig, är att fråga på Kulturama, de brukar skriva om målningar.
    Ha en fin kväll!
    Kramisar❤❤❤

    SvaraRadera
  2. Visst finns det mycket vackert i Afrika men tyvärr finns där också armod och oroligheter som inte är lika trevliga. Men naturen den imponerar.

    ram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja har hört att det ska vara otrolig natur.
      Det är tragiskt att finns så mycket oroligheter och orättviser.
      På 80 talet var min gubbe och jag med och protesterade vid flera tillfällen mot apartheid till regeringen i Sydafrika.
      Kram

      Radera
  3. Och nu skulle jag se på Afrikabilder och annat. Där trodde jag fel. :)
    Jag har hört av många hur vackert där är. Tror inte jag skulle våga åka dit. Finns farliga varelser både på åtta, fyra, två och inga ben alls.
    Nej. Nu får du inte störa mig. Jag ska bläddra ner och lyssna på den där låten. Tänkte först vänta på att S ska komma ner en våning så hon också får njuta.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. I inlägget innan hittar du min gubbe som jag målat så snyggt ,-)))
      Låten är vacker ,-)
      KRAM ,-)

      Radera
  4. Tyvärr kan jag inte bidra med några färgtips. Men jag skulle gärna vilja se fler av dina målningar och skulpturer. Kanske tan du ta foton och lägga in några på bloggen av de skulpturer du gör. Vad gäller bilderna från Afrika beror det på vem som har copyright och om de är skyddade på något sätt. Lite klurigt med lånade bilder.
    Afrika har verkligen mycket vackert på många olika sätt- Och mitt i det vackra finn sockså mycket elände och svält. Men så är det på de flesta platser runt om i ävrlden. Det goda och vackra har en baksida.
    Kram och lycka till med målandet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis jag lägger aldrig ut andras bilder jag håller mig till det jag gör själv ,-) säkrast så.
      Ja det finns mycket elände i Afrika , blev lite fel i min text min trötta hjärna hängde inte med ,-) när jag skriver att jag inte tänkt så mycket på Afrika, där slant hjärnan, för det är precis tvärtom men inte tänkt på Afrika som resmål var det tänkt ,-)
      Visst kan jag fota av mina saker jag gjort har en konstsida men kommer inte in dit för jag har tappat lösenordet ,-)
      Ha det jättefint KRAM,-)

      Radera
  5. Bra att du har din "gubbe" att måla på, snyggt också. Sitter han stilla så länge som det behövs?
    Afrika en stor världsdel med många länder och i många är det så otroligt farligt och fattigt. Jag har själv aldrig varit där.
    Hoppas att du och din man får en trevlig dag.
    Må bra.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han sitter still, nu målar jag ju bara halva kroppen ,-)) Jag har inte rätt sorts färg, sen fotar jag ju bara upptill .
      Ja Afrika är stort och jag vet att det är otroligt fattigt farligt, Har ingen tanke på att åka dit, mest för att vi inte gillar att flyga ,-)
      Ha det jättefint
      KRAM ,-)

      Radera