Translate

onsdag 29 oktober 2014

Titta hit, nu ska vi dikta, vill ni vara med

 
Spanarens Idè, det är hon som hittat på det här!
Den här bilden som jag målat föreställer inte mig, utan någon helt annan, men får nu symbolisera mig!
Jag är inte klok! Det måste vara min stresshjärna som ställer till det för mig.
För nu har "jag" åtagit mig att sätta ihop en dikt!
Spanaren en bloggvän älskar att dikta, så hon vill att vi kommer med ord som passar till ett ord hon valt, sen diktar hon.
Jag avskyr att dikta, men har nu sagt att jag  tar nästa omgång, Spanaren ville att vi skulle turas om ,-)
Och jag tänkte inte till, utan tjohej, jag gör det!
Ta tempen på mig, jag måste ha flippat ur en tiondels sekund.
Men vi gör så här, jag försöker! ,-)
FJÄDER (fågelfjäder)
det ordet ger jag dig som vill vara med.
Skriv vad ni tänker på när ni hör ordet " fjäder"
Sen ska jag snickra ihop en dikt (hjääääälp)
av dom orden ni ger mig.
Jag ska verkligen försöka!
Men om det blir tvärstopp i hjärnan och det blir det ofta, då backar jag ur denna uppgift.
Så det så ,-))))
 
Länk till Spanaren:
 
Hjälp mig nu göra Dikten ,-)

Tack för alla "orden"
Det blev många ord, så jag stoppar fler ord, på grund av min stresshjärna efter min utbrändhet klarar jag inte av hur många ord som helst, det hoppas jag ni har förståelse för.
KRAM Primrose ,-)

12 kommentarer:

  1. Från Skogsfen:
    (jag läste orden hos Spanaren) så jag skriver ner don här ,-)


    - Vackert vippande i skimrande färger.
    Längtan i själen
    Påfågelsfjäder snärjer.

    SvaraRadera
  2. Vit, lycka, tur, du kan bli vad du vill, strand

    SvaraRadera
  3. Vår bloggvän spanaren har roliga lekar.

    FJÄDER.

    En fjäder kan vara lätt flygande och lite bångstyrigt svävande.
    En fjäder kan och flera fjädrar kan bilda en färgspektrum.
    En fjäder kan svepa din glittriga kind och förföriskt ta dig till ingenmansland.
    Fjädran's vad vacker en fjäder kan vara.

    SvaraRadera
  4. Detta är för dina bloggvänner också!!!!!

    Fjäder; Makt, kunskap, uråldrigt beteende, andra världar, meditation, dans, dräkter, masker, örn, magi, kontakt med högre stående, shaman, urfolk.

    Som sagt denna trevliga lek är till för alla och alla som vill följer med till nästa person som tar över stafettpinnen efter Primrose. Hur länge vi ska ha stafettpinnen är inte bestämt?!?!

    Tack Primrose för att du tog över efter mig! Var och en bygger ihop de givna orden på sitt lilla vis.

    Lycka till/ kram

    SvaraRadera
  5. Ps Tack för länkning

    Ds Fin bild

    SvaraRadera
  6. Fjäder är vackert att måla med. Fjäder är vackert när den kommer flygande för vinden.
    Kramisar

    SvaraRadera
  7. Skall vara vacker i förra inlägget, ursäkta t.
    Kramisar

    SvaraRadera
  8. Ta inte bort detta inlägg utan skriv att din sammanställning kommer t.ex till veckan. Skriv i morgondagens inlägg att Tant Glad tar över stafettpinnen osv. /kram

    SvaraRadera
  9. Primrose. Jag kan ta över stafettpinnen och skriva i mitt nästa inlägg.
    Kram.

    SvaraRadera
  10. Så lätt och mångfacetterad, flyger fram genom vinden vinden och kanske saknad av någon...

    SvaraRadera
  11. TACK alla som bidragit med orden till "fjäder"
    Nu är det stopp!
    Klarar inte av fler ord ,-)
    KRAM och ett jättetack till er som svarat, det räcker gott med era ord!
    Primrose ,.)

    SvaraRadera