Translate

måndag 20 oktober 2014

Vilka är alla dessa människor .-)


 
Har någon som läser det här upplevt det här!?
Jag har undrat lite över något länge men bara frågat min gubbe,(som aldrig har haft något sånt) nu frågar jag alla som tittar in, är det här vanligt?
Först innan ,-))) måste jag ju säga att jag aldrig får fram bilder på "något om jag blundar.
Alltså blundar  jag och tänker på gubben, så ser jag bara svart. Tänker jag på ett äpple och blundar, är det svart!
Så nu till min fråga, ibland, händer inte så ofta, men när jag ligger i sängen och blundar så kan jag se olika händelser, jag inte känner igen, något som aldrig inträffat i mitt liv, med helt främmande personer, jag ser dom inte jättetydligt, men jag ser dom.
Det kan vara ett hus på landet där någon, några håller på med något, tex en bil, någon hämtar något och går in i huset, eller bara rör sig, människor jag aldrig i hela mitt liv sett.
Inga spännande situationer eller så.
Utan bara vardagsaker i andra människors liv?
Eller så ser jag massor med folk som går i stora grupper som verkar vara på väg någonstans, vissa bär med sig saker som om dom är på !
Då brukar jag tänka att kanske finns just dom här människorna någonstans just nu? ,-)
Har ni upplevt något sånt här?
Skulle vara kul för mig att veta.
Det skumma är ju att jag aldrig kan se något som jag känner till!
Jag ser bara saker jag aldrig har stött på!
Det varar bara några minuter, för när jag börjar fokusera på det försvinner det.
 
 

14 kommentarer:

  1. Ja, jag har upplevt det du beskriver. Det är som "minnesbilder" men ändå inte. Man kan spekulera om det i all oändlighet, och ju mer man funderar desto fundersammare blir man. Tankar om vad det kan vara kan växla från att man tror att det är vanliga "drömbilder/drömsyner" - ett slags mellanläge mellan dröm och verklighet eller att det faktiskt är så kallade "cellminnen från tidigare liv" med olika människor man har stött på och miljöer man har vistats i. Intressant är det i alla fall. ;-)
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är klarvaken när jag ser människorna, tack för ditt svar, kul att fler upplever samma ,-))

      Radera
  2. Kära du, detta händer mig titt som tätt. Men mest är det ansikten som dyker upp på människor som jag aldrig träffat innan. Ibland kan det vara platser som jag aldrig besökt. Mest inträffar detta när jag gör min avslappningsmeditation vilket jag tycker är ett bra sätt att varva ner rent psykiskt. Kika gärna in till mig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt svar, härligt att det är många fler som upplever samma ,-) Ska kika in till dig nu, direkt ,-))

      Radera
  3. Har aldrig upplevt det du beskriver. Intressant är det när du berättar om detta. Kanske så har jag inte funderat på sådant, eller lagt vikt på det, men nu skall jag vara vaksam om det sker något mysko i mitt huvud.
    Kram vännen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle inte vilja kalla det mysko...jag känner bara att det är olika bilder och olika sinnesstämningar som kommer till dig när du slappnar av och mediterar.

      Radera
  4. Ibland innan jag somnar eller när jag vaknar så kan jag se något när jag blundar men inte på samma sätt som du. Jag kan också se annat som jag har fått för mig är min hjälpare.
    Du ser och är mest mottaglig för det okända just när du ska sova eller när du vaknar upp under natten eller mot morgonsidan. Då är man mest avslappnad och mottaglig och kanske halvdrömmande och får då kontakt med andra. Antingen så förflyttar du dig själv till andra miljöer eller så har du kontakt med de som redan har gått över. Mycket intressant och detta ämne är mig så kärt som du vet ;.) Fin bild! Ha en bra dag/ kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej mottaglig för det okända är jag nog mest dagtid,
      det här har nog inget med dom som gått över att göra ,-)

      Radera
    2. Då reser du i väg/ kram

      Radera
  5. Tycker att det låter spännande. Skulle också vilja uppleva det. Men jag kan inte påstå att jag varit med om det själv. Däremot kan jag i drömmar se både människor jag känner och andra som jag inte känner. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar och titt in till mig ,-))

      Radera
  6. Ja tror att vi alla har denna förmåga men att en del av oss är mer känsliga eller har tränat upp sig. Det du beskriver har jag också upplevt och också haft sanndrömmar. Precis som flera skriver så är vi nog mest avslappnade när vi vilar, och har då lättare för kontakt. Jag känner lukter också som ibland leder mig rätt. Det finns mycket som vi inte förstår till fullo (än).
    Kram på dig Primrose.

    SvaraRadera
  7. För mig liknande kan hända när jag precis håller på att somna....
    och försöker hålla kvar bilden med det går inte
    och i drömmarna så kan jag befinna mig på platser jag inte besökt i verkligeheten
    och möter människor jag aldrig träffat
    Kram

    SvaraRadera
  8. Har damen kanske sanna saker som du ser?!
    du kanske ska koncentrera dig mer på det,inte alla som har den gåvan,sen är det ju hur man ställer sig till det oxå,men är inne på spanarens teori :)

    SvaraRadera