Translate

fredag 31 januari 2020

Men så många fina bussar ,-))



Efter en dag ute i Brighton England.....skulle vi tillbaka till den fina campingplatsen, istället för att köra på fronten som vi brukar, åkte vi på en gata mitt i Brighton. Så mycket trafik!!!
Vi kunde inte vända så vi fortsatte....jag som kunde titta överallt gjorde det, min man höll ögonen på trafiken, helt plötsligt var det bara bussar framför oss.
Jag som gillar bussar började nu fota ,-)
Min man säger...OJ vi har kommit in på en bussfil!?
Vi kunde inte vända, så vi kröp fram efter en massa bussar, helt plötsligt hade vi en polisbil efter oss, min man kände sig obekväm, men jag sa att de ser ju att vi är från ett annat land och har kört fel bara! ,-)
Så fort det bara gick att lämna bussfilen gjorde vi det förstås och polisbilen försvann,-)
Någon månad efter vi kommit hem efter vår semester...fick vi ett brev ...med en böter för att vi kört i bussfilen!
Ett fint foto på vår bil....bland alla bussar medföljde,-)

Vi svängde bara in på en gata som sen helt plötsligt övergick i en bussfil, helt OK om vi fick böter, även om jag tycker att misstag utomlands.....kan de ju ha lite förståelse för. Men en härlig dag förstördes inte av det här ,-))

14 kommentarer:

  1. Bra att böterna inte påverkade er mysiga resa. Lite dåligt tycker jag, att polisen inte meddelade er att böter kommer senare.
    Ha en fin kväll !
    Kram♥️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kunde dom ha gjort, fotot har vi kvar...det togs när vi ovetandes åkte på bussgatan ,-))) charmigt foto alla fall!
      KRAM ,-)

      Radera
  2. Hoppas att min kommentar kommit fram. Jag skickade iväg kommentaren flera gånger. Jag kunde läst meddelandet, det är huvudsaken.
    Ha en trevlig kväll!
    Kram♥️

    SvaraRadera
  3. Visst finns det trafikregler men ser man att det är en utländsk bil borde man förstå att det var ett misstag kan jag tycka.

    Kram och ha en fin söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var så att det var två filar från början ,-) med mycket trafik och cyklar som vinglade lite och rätt trångt, så helt plötsligt var det bara en fil, då var det för sent att vända, det gick inte ,-)) så min man blev ju stressad, men det var bara att fortsätta! Annars hade vi kört mot enkelriktad också ,-)
      Ha en härlig Söndag
      KRAM ,-)

      Radera
  4. Jag tycker nog att poliserna var lite väl hårda där. Ni ställde ju inte till det på något sätt och åkte av så fort det bara gick.
    Blev det dyrt?
    Det roliga i det hela är ju det fina fotot som ni fick.
    Bilden som du tog är också så fin. Vackra färgglada bussar.
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi gjorde det bäst vi kund, vi kunde ju inte lyfta och flyga iväg ,-)))
      Omk 400 kr blev det, så inte så dyrt!
      KRAM ,-)

      Radera
  5. Visst känns det både trist och onödigt men sånt händer. Fint att ni inte hängde upp er på detta. Men jag tycker att polisen borde sett att ni inte hade en brittisk registrerad bil och varit mer förstående. Men alltså icke! Inte lätt alltid i en främmande stad att veta hur man ska köra.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej inte lätt, mycket trafik ,-)
      Vi blev mest förvånade när vi fick brevet, sen som sagt var ju bilden så charmig, vår bil mitt i allt, sen minnet av hur vi försökte hitta en utväg ,-))
      KRAM ,-)

      Radera
  6. Det måste ha kommit som en mycket oväntad överraskning när faran borde ha varit över.
    Jösses. Sådant är gjort på en sekund och går ju inte att direkt rätta till. Inget livsfarligt. Visst ni kunde varit snälla och stannat och tagit upp personer vid någon busshållplats. ;)
    Brighton, Jag har många hemliga minnen från den staden. ,)
    Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var ju oväntat ,-))
      Vilken kanonide vi tänkte inte ens på den, vi kunde ju tagit upp folk,,-))) hade vi då klarat oss från böter, kanske ,-)))
      KRAM ,-)

      Radera
  7. Tur, trots allt. Men en sån överraskning på posten, var väl onödig?
    Ha det gott, kram, Gerd

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi blev ju förvånade ,-) När polisbilen försvann när vi tog gatan därifrån så fort vi kund, men en charmig h
      bild av en bil som förirrat sig,-)
      Vi gjorde det ju inte med flit. Men det är klart det var ju inte tillåtet. Tror dom får in ganska mycket pengar på det misstaget vi gjorde,-)
      KRAM ,-)

      Radera