Translate

onsdag 29 januari 2020

Plats 8




Vår semester resa förra sommaren åkte vi runt i Europa och England.  Det här var på en camping i södra Wales. Ägaren till campingen visade på plats nummer 4, där kunde vi ställa husvagnen.
Precis när vi tackat ja till den, sa han att nr 8 var också ledig.
Nu tyckte jag att det var ju onödigt att krångla...men nr 8 den ville jag ju hellre ha. Min man och jag tittade på varann, vi tar nr 4...….sen började vi åka...nej jag vill ha 8:an... där pappa är säger jag. Vi rullade ner rutan och hojtade "vi tar 8:an"   Nr 8 är ett tal som betyder "pappa" för mig ,-)
När vi ställt husvagnen på vår plats som var rätt stor, ser jag något genomskinligt alldeles   vid dörren på husvagnen, jag tar upp den, det är en liten trollslända ,-)  När vi ser trollsländor i vår familj säger vi att det är en hälsning från min pappa ,-) Nu finns trollsländan i min ryggsäck ,-)


9 kommentarer:

  1. Då var det självklart meningen att ni skulle ha plats nummer åtta. Vissa saker känner man liksom på sig.

    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Men, så märkligt.
    Finns den fortfarande i din ryggsäck, trollsländan.
    Då jag var liten var jag rädd för trollsländor, det sas att de kunde flyga in i öronen. Så tokigt.
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja att hitta den utanför husvagnen på den platsen, gjorde mig trygg!
      Jag stoppade den direkt i ryggsäcken och där får den stanna! ,-)
      KRAM

      Radera
  3. Magkänslan kom fram! 4 var inte OK utan 8 skulle det vara. Trollsländan talade om att ni valt rätt nr.
    Ha en fin kväll!
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis ,-)
      Ha en fin kväll du med! KRAM ,-)

      Radera
  4. åh så fint, vill gärna tro att det var din pappa som hälsade välkommen..

    SvaraRadera
  5. Det var någon mening med att ni skulle ha plats 8. Helt klart.
    Kram

    SvaraRadera