Translate

fredag 6 mars 2020

Min farmors hund och jag som liten tjej



Jag fick ju inga husdjur....förutom marsvinen jag fick ha i 2 månader och katten jag fick ha i 3 månader. Jag älskade ju djur. Min pappa var uppväxt med flera hundar, höns hästar katter bla.
Min mamma fick en vandrande pinne! ,-)
Men jag fick ju bara behålla mina marsvin och katt någon månad.

Men varje år när jag var liten  ochvar i södra Sverigei Skåne varje sommar
när mina föräldrar hade semester Vi bodde hos min farmor,-)
Hon hade en hund en pudel.
Jag älskade att vara där med min mamma och pappa två veckor varje sommar.
På fotot ser ni mig och min farmors hund! ,-)

Den här hunden var lite av ett osäkert kort, han bet vissa människor, men aldrig mig ,-)

Min farmor bodde i ett gammal hus, men hallen var rätt ny, det var vitt kakel på golvet och i dörren fanns en ruta med fönster i gult, vilket gav hallen ett gult sken. Det viktigaste i hallen var ett koppel som hängde där. Jag minns glädjen när jag stod i det gula skenet och tittade på hundens koppel, jag stod där länge....-)
Det var det vackraste jag visste, hundkopplet ,-))) Förutom hunden själv då, och att få gå och hålla i kopplet ….med hunden, det var nog ett av det lyckligaste ögonblicken i min barndom! .-)


8 kommentarer:

  1. Det var lika hemma hos mig när jag växte upp. Inga djur fick vi ha. Mina föräldrar var uppväxta med djur, så det kan vara lite svårt att förstå varför de sa nej. Kanske de berodde på att förr bodde man i villa, sedan blev det lägenhet och det blev genast besvärligare. De måste gå ut och rasta djuren. Tur att din farmor hade en hund som du träffade och den gillade dig.
    Ha det så fint!
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har aldrig varit så glad som på det fotot! ,-))
      KRAM ,-)

      Radera
  2. Vilka fina minnen från dina sommarveckor hos din farmor.Lyckliga veckor. Och säkert är det därifrån ditt stora intresse för hundar kommer.
    Verkligen en jättefin bild där i hallen på dig och din farmors hund.
    Kram och trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har aldrig varit så glad som på det fotot, ja därifrån kom nog mitt hundintresse ,-)
      KRAM ,-)

      Radera
  3. Själv hade jag fiskar, fåglar och en katt men drömmen om en hund uppfylldes aldrig. Som vuxen tog jag saken i egna händer och nu är vi inne på vår tredje hund. Våra barn har fått ha fiskar, katter, kaniner, marsvin, chinchilla, hamster och hund. Varför fick du behålla djuren så kort tid?

    Underbar bild på dig och din farmors hund <3

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Barn behöver djur ,-) Vi min man och jag har haft så många djur katt, fåglar, hamstrar, kaniner, marsvin och våra barn har varit så glada, köpte vår första hund när yngsta barnet var 5 år ,-))
      Är inne på vår 8:de hund nu! Jag vet inte, mina föräldrar valde att ta bort marsvin och katt, tyvärr.
      KRAM ,-)

      Radera
  4. Vad fint! tänk så många minnen ett gammalt fotografi kan väcka till liv. Både du och hunden ser fina ut tillsammans.

    Ha det så gott!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Idag ser jag med lycka på tre koppel som hänger i vår hall,-) Tänk om jag vetat det då ,-))
      Ja ett foto väcker minnen, ,-))
      Ha det fint
      KRAM ,-)

      Radera