Translate

torsdag 16 april 2020

Det sötaste jag sett ,-)




Det sötaste jag sett ,-))
Vår lilla  W.
Fick fota av ett fotografi,  för han finns bara på vanliga foton som liten ,-)
Här är han två månader, och svinkallt ute!  Här sitter han innanför min mans  täckjacka.
När han inte ska ner och kissa o bajsa.

En kul kille att dela livet med. En kille som de senare åren hade en hundvagn. Vi har ju vagn till de plattnosiga , när de var gamla .
Men han gick mycket så han hade en stolt hållning och var otroligt snygg in i det sista.
Han älskade att simma.
Han gick i timmar även som gammal.
Vi har ju varit Europa med våra hundar, 
Aldrig har vi hört någon säga något elakt om hundvagnen, folk har frågat osv skrev om det i ett tidigare inlägg.
Men när vi kommer till Malmö ....
Då får vi höra så mycket elakt.
Nu förvånade det här mig, jag älskar ju att vara i Malmö, ja hela Skåne.
Som jag skrivit förr så har jag halva släkten därnere.
Jag upplevde 2 veckor varje sommar som barn där och älskar Skåne,

Vi hade precis kommit till södra delen av vårt land, en otroligt varm dag, vi åkte till Pildammsparken.
Vi tog med vagnen till vår äldre hund "W" för att vara på den säkra sidan. Det här var ju en hundvagn, den mopsen satt i var en vanlig vagn. Det här var en griffon.
Men "W" ville inte sitta...han gick så glatt vid sidan om precis hela tiden,   Lägg märke till det, han satt alltså inte i vagnen en enda gång vi var där.
Men människor som såg oss......nu hörde jag inte allt för jag gick före min man lite grann och han hade de andra hundarna som skulle nosa.
De var många som sa en massa elakt fick jag höra senare, min man visste hur glad jag var över att vara på semester i Skåne
En äldre dam skrek " varför avlivar ni inte hunden"  henne hörde och såg jag. Jag såg ju att vissa skakade ogillande på sina huvuden.
Så många elaka kommentarer från Pildammsparken från olika personer, under de 2 timmar vi var där! 




Varför avlivade vi honom inte 
Därför han var frisk, glad , nyfiken på allt.
Efter den där kommentaren simmade han i havet. 



Några år senare simmade han i en sjö.....bla
Han simmade hela somrarna ,-)



En kille som ibland behövde ligga och vila i sin hundvagn .
När han var gammal.




6 kommentarer:

  1. Tänk att människor ska ha så svårt att se saker och ting i ett större sammanhang. Och W var ju pigg trots att åldern tog ut sin rätt. Så kan det ju vara med oss människor också.
    Vi kan behöva en rullator att stödja oss på.
    Jag kan reagera i Spanien där jag ser många ha sina unga och pigga hundar i en vagn därför att de tror de är bebisar och det är inte hunden som vill vara där .Den vill många gånger springa fritt men får inte. Det har jag svårare att förstå. Men att kommentera det skulle jag aldrig göra.
    Ni tar ju så väl hand om era hundar så bättre kan ju inte en hund ha det.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det tycker jag också,-)) Våra hundar får verkligen vara hundar ,-)
      KRAM ,-)

      Radera
  2. En sak är säker och det är att matte och husse känner hundens behov bäst. För övrigt så håller jag helt och hållet med Ditte!

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man känner sin hund bäst ,-)
      Ha en fin kväll.
      KRAM ,-)

      Radera
  3. Efter att ha läst detta och funderat, så håller jag helt med Ditte.
    Inget snack om saken. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja skillnad att ha hund i vagn och inte låta den vara hund, det är fel.
      KRAM ,-)

      Radera