Translate

fredag 24 april 2020

I feel a bit lost




 Om någon dag flyttar en vän till mig...…….som vi träffat på kvällarna på "sista hundrundan"
Ok lite annars också.
Vi har känt varann i över 30 år och gått ut med hundarna på kvällen. Han och jag har samma humor, så vi har babblat och skrattat, retats och munhuggits.
 Så kul och väldigt givande. Så nu känns det tomt inom mig.

Nu är det slut med det.
 So I feel a bit lost.

Nu har jag snart inga vänner kvar....jo den här som flyttar, men vi kommer knappast att ses mer.
Så det blir ju aldrig mer detsamma som att ses varje kväll, en 30 - 45 minuter.
Vi var ju tre som sågs, min man också.....men han har inte samma behov att prata om allt mellan himmel och jord. Men det lyfte mig. Jag tyckte det var jättekul.

Men så är det folk flyttar.

Tänkte på det om att folk flyttar. När jag var liten så bodde man kvar. Ja någon flyttade förstås, men i min trapp, där bodde samma personer. Under oss bodde Törnblom.. osv, Det var bara så, en trygghet att veta att i den trappen bodde "vi" De bodde kvar tills jag själv var vuxen. Att någon skulle lämna var inget jag tänkte på.
Nu i den trapp jag och min man bor, där får man vara glad om vi har samma grannar 1 år, det flyttas hela tiden känns det som.
Det känns bättre när man lär känna "man behöver" inte umgås men vet vilken bor var....så man kan heja och säga några ord till varann. En trygghet blir det!










                                                                           

9 kommentarer:

  1. Jag förstår att du kommer att sakna din promenadkompis och era trevliga samtal. Visst var det annorlunda förr. I fastigheten som vi bodde i när jag var liten var det i vår trappa bara en familj som flyttade på fjorton år. Man bodde helt enkelt kvar. Det är andra tider nu kan man säga. Själv flyttar jag dock inte i första taget.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej vi trivs och bor kvar ,-) Har bott här sen 76, innan dess bodde vi i England där äldsta dottern är född, skillnad är det här flyttas hej vilt.
      KRAM och god kväll till dig ,-)

      Radera
  2. Jag förstår om du tycker det kommer att bli tomt på kvällspromenaden. Det kändes tryggt att ha någon med sig och kunna prata med. Så hade jag det också när jag var ute med labbarna kvällstid. Vi var ett hundgäng som tog promenaden tillsammans och hundarna fick leka av sig. Får hoppas du hittar en ny hundkompis att vandra med.
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu blir det nog bara min man och jag ,-)) Det har varit så kul och visst är det kul med hundgäng, men min man tycker att nu kommer vi att kunna gå ut när "vi" vill ,-))
      Ha en fin kväll du också.
      KRAM ,-)

      Radera
  3. Och en del försvinner från jordelivet. Dem har man aldrig möjlighet att prata färdigt med.Men det är en del av livet det oxå. Life must go on, så länge man har det. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så är det. Min allra bästa vän dog för två månader sen idag.Men det kommer jag aldrig att komma över.
      Ha en härlig Helg!
      KRAM ,-)

      Radera
  4. Trist att din hundpromenadsvän flyttar. Men så är det ibland. Hur som helst har du fina minnen kvar som du får ta fram när saknaden blir för stor.
    Här där vi bor är det nästan ingen som flyttar så de flesta grannar har vi haft sedan maj 2004 när vi flyttade in.
    Några har dock bytts ut.
    Ha en fin kväll.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja minnena spar jag "vi"
      Jasså, så kul med samma grannar, här är det tråkigt med grannar som bor 1/2 ibland.
      Ha en fin kväll du med.
      KRAM .-)

      Radera