Translate

fredag 10 april 2020

Påsktuppen står på bordet.





                                                                GLAD PÅSK



Önskar er alla som tittar in på min sida, en Glad Påsk! ,-)
Vi i min familj hoppar över påskfirandet i år . Mamma får sitta själv, tur hemtjänsten kommer.
Familjen får träffas senare när den här "corona" har lugnat ner sig eller är borta.
 Påsktuppen har kommit fram och står på köksbordet.....det får räcka






 Hoppas marsipankycklingar finns kvar efter Påsk, för mamma älskar marsipan ,-) Hennes påskägg köpt i god tid finns hos oss, än så länge tomt, ett vackert ägg med vackra blommor och guldkant!
Som ska fyllas med allt mamma älskar.

Ha det fint!



10 kommentarer:

  1. Önskar dig och familjen detsamma🐣🐓
    Här blir det bara gubben och jag denna Påsk. Har satt fram några Godiskaniner, det får räcka!
    Ha det så fint!
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Godiskaniner låter gott, vi har inget godis alls, vi har glömt att köpa åt oss ,-)))
      Ha det fint
      KRAM ,-)

      Radera
  2. Vilken kärlek och omtanke du visar för din mamma. Blir glad och rörd av den. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ,-) Nu blev jag glad att du tycker så ,-)
      KRAM ,-)

      Radera
  3. Påsken blir verkligen inte som vanligt men vi har alla ett ansvar att följa rekommendationerna. Träffas får vi göra längre fram. Marsipan kan du säkert på tag på. Det är ju bara så gott.

    Kram och Glad Påsk till er och hundarna!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas det....marsipantuppar , kycklingar har de haft en månad i affärerna ,-)
      Ja de flesta träffas ju inte så det blir lite omväxling.
      KRAM och ha det fint ,-)

      Radera
  4. Tack! Önskar dig också en så bra påsk som möjligt. Och påsk blir det ju helt oavsett dessa tider. Men en annorlunda påsk. Ingen samvaro här hemma heller. Men jag var till Uppsala idag, fick åka bil, och kunde träffa barnbarnen ute. Så roligt.
    God mat och dryck har vi men jag kommer sakna de "mina".
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att träffa familjen ,-))
      Bra med bil! ,-)
      KRAM och ha det fint ,-)

      Radera
  5. Vad fint påskägg på översta bilden! Är det du som målat?
    Ja, det här året blir påsken allt lite annorlunda, må vi alla komma starkare ur den här krisen.

    Ta väl hand om dig och ha en fin påskhelg!
    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glad Påsk!
      Ja jag har målat, men bilden är något år gammal, blev inga målade ägg i år ,-)
      Ta hand om dig
      KRAM ,-)

      Radera