Translate

söndag 26 april 2020

TEXEL, sitter och tänker tillbaka ,-) Ön tillhör Nederländerna.


Har kommit på båten som tar oss till Texel ,-)
En liten "kompis" landar en stund på båten ,-) men väljer att stanna kvar.

Vår semesterresa där vi åkte 750 mil, det är nästan 1 år sedan vi tog hundar, bil med husvagn och åkte iväg. Tänk att det gått snart 1 år, vi åkte 1 Maj.

Vi hade kul min man och jag trots allt som gick fel ,-)))
Vi brukar ju resa runt i Europa och allt har gått som smort.

Iskallt väder.

Läckande kran i duschrummet i husvagnen, när min man skulle fixa, slant han och skar ett djupt jack i fingret, som hade  läkt när vi kom tillbaka 10 veckor senare, " det behövde inte sys"
Översvämning blev det av den läckan.

Min man tappade husvagnsnycklarna på båten över till Tyskland.. Sen var ju jag tvungen att hålla reda på nycklarna jag hade "mina husvagnsnyklar" det brukar inte vara några problem för mig, men säkrast är det ju med två nycklar ,-)

Värmen i husvagnen som fungerade dåligt helt plötsligt. Plus att det var 4 gr ute.

Tre punkteringar, plus att det lilla hjulet på husvagnen  gick sönder.

Handbromsen gick sönder på bilen när vi kom till holland, den kunde vi få fixat först tre veckor senare när vi kom till en plats England som hade tid att fixa det .rätt snabbt, det hände när vi hade lämnat Texel , senare på dagen.
Så varje gång vi stannade bilen kom ett plingande som vara i 5 minuter,  Så det plingande ljudet hade vi så gott som hela tiden. " Plingande ljud, bilen som larmade att handbromsen inte fungerade"

Ja tänker inte räkna upp allt, men det hände saker hela tiden ,-)) Som vi förstås skrattar åt nu.
Texel kallas också " Hundön" där får hundarna springa på de stora stränderna, och det var ju därför vi valde att åka dit till att börja med.

Där fanns mycket fint att se, så det är inte bara för oss med hundar som kan njuta av den fina ön.

Fina små intressanta städer tex ,-)
Vi hittade en fin camping nära Fyren, en liten familjecamping som tog mer än 3 hundar. Man måste boka innan, för det kan vara fullbokat!

Så vi campade på en bondgård ,-) Väldigt nöjda var vi.


Hit vill vi igen ,-)


Där pilen är vid fyren, på norra sidan av ön där campade vi.

Så på Texel befinner jag mig i mina tankar idag ,-))



13 kommentarer:

  1. Haha åh vad jag skrattade högt åt detta inlägg! Det är ju så jobbigt när man väl upplever alla de här missödena på en resa, men jag tycker många gånger att de nästan blir de bästa reseminnena efteråt ;)

    SvaraRadera
  2. Denna semester kommer ni inte att glömma utan minnas med glädje. Du känner ju redan nu att du vill dit igen. Det kan vara bra att göra en genomgång innan resan börjar😉
    Ha en fin kväll!
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi vill jättegärna åka tillbaka till Texel och resten.
      Ha haha nej det här var saker vi inte kunde påverka, bara sånt som händer, fast allt hände under samma semester ,-)))
      Ha det fint
      KRAM ,-)

      Radera
  3. Det är ju alltid roligt att minnas tillbaka, men hur mycket kan gå fel, underhållande läsning. Den här sommaren blir nog inte så munter om vi måste hålla oss hemma. Tur att det är tillåtet att går ut iallafall..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och det var inte allt som gick fel ,-)
      Allt hände under sen semester helt enkelt ,-))
      Nu får vi stanna hemma som alla andra, det blir mycket cyklande!,-) hoppas vädret blir fint!
      Ha det jättefint KRAM ,-)

      Radera
  4. Visst är det härligt att med humor kunna skratta åt allt som gick åt skogen. Då var det givetvis inte speciellt kul. Där ser man fördelen med att ha med dubbel uppsättning nycklar. Tur han slapp sy. Ett år går så himla snabbt. På fredag är det ett år sedan ni åkte iväg. Jag hade gärna bott en vecka nära den fyren.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja bra med två nycklar ,-))
      Fyren var så fin, vi såg den från framrutan i husvagnen också, vi har varsin liten kopia ,-))
      Ja skratta nu kan vi, då var det mindre kul som du skriver ,-)))
      Ha det fint
      KRAM Primrose ,-)

      Radera
  5. Vilken härligt resa att tänka tillbaka på i tider som dessa.

    Kram och ha en fin start på veckan <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. En fin start på veckan önskar jag dig med ,-)
      Nu tänker vi nog extra mycket och skrattar åt allt elände, för i år får vi vara hemma ,-) Ni har det ju SÅ mysigt där ni bor.
      Ha det fint
      KRAM ,-)

      Radera
  6. Låter som en trevlig plats om man bortser från missöde med trasig handbroms och dylikt.Inget vidare när sådant händer, men kul i efterhand när man kan skratta åt det.

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu minnas man allt ännu klarare för att det hände så mycket, vi längtar tillbaka ,-)
      Ha det jättefint
      KRAM ;-)

      Radera
  7. Kan tänka mig att det var en härlig resa och jag vet ju att ni var borta länge. Texel verkar vara ett väldigt bra val och innan jag läste om ön hade jag inte alls hört talas om den. Men nu har jag det och läst på en del. Mycket var dte som "gick fel" men jag kan tänka mig att ni nu kan skratta åt det men det gör man ju inte när man befinner sig mitt i det hela.
    Kram och trevlig kväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade inte hört om ön Texel förrän 5 år sedan, då läste jag på och tänkte "en dag"
      Så himla bra när vi har hundar som får springa fritt på de otroligt stora sandstranden ,-)
      Ha det fint KRAM Primrose ,-)

      Radera