Translate

onsdag 2 september 2020

Hittat en så bra bok

 Tittade genom mammas böcker, såg en, frågade om jag fick låna den ,-)

SÅ bra den är....


Kate Morton  " Huset vid sjön" Ni kanske har läst den, annars kan jag rekommendera den ,-) En ganska tjock bok, bra när nu mannen snart ska opereras!
 Vilken solig varm dag, täckjacka o täckbyxor fick inte följa med, det är inte ofta min kusin och( vi)träffar varann, har fått bra kontakt nu på äldre dar ,-) , varm fin dag, vilken skillnad från igår.

mannen håller på och försöker ställa om tv.n från analoga till det digitala, hoppas det fungerar.

Vilka påhitt och inte så lång tid att fixa heller ,-) Det är snudd på att TV.n är för gammal, så då får det bli en ny. Det visar sig snart!

OJ Tv:n var för gammal.....synd. vi får köpa en ny, mannen vill köpa en i morgon  innan han opereras, i fall det tar tid att återhämta sig.

 ha det fint ni som tittar in till mig ,-)

18 kommentarer:

  1. Den boken har jag läst och jag minns att den var bra. När det gäller teven så är det väl lika bra att få det ordnat före operationen.

    En släkting till mig fick gjort sin ryggoperation förra veckan och åkte hem dagen efter. Uppe och gick direkt efter operationen. Nu vet jag inte hur komplicerad hennes var men hon tyckte det var smidigare än förväntat.

    Kram och ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas det blir lika smidigt för min man! Härligt att höra positiva saker! Ja boken är underbar ,-)
      Ha det gott du med KRAM ,-)

      Radera
  2. Jag hjälpte grannen att ställa om sin TV. Det gick smidigt, men blev inte den bästa bilden. Grannens TV var också till åren. Bättre att satsa på en ny, idag har de så bra priser. Härligt att gubben din snart får hjälp med ryggen.
    Ha en fin dag!
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vår var för gammal eller båda tv apparaterna!
      Så vi köpte en ny!
      Min man vill inte riskera att vara utan när jag är ute och flänger med hundarna ,-) Han är SÅ glad över operationen som blir av snart
      Ha en fin dag! ,-)

      Radera
  3. Tokigt med omställningen från analog till digital. Men antagligen ger det fler möjligheter. TV som dator, exempelvis...
    Tack för boktips. Kul med sträckläsningsböcker.Ha det fint själv!

    SvaraRadera
    Svar
    1. boken är underbar!
      Ja det blir säkert bättre bilder osv. Vi köpte en ny. Får slänga två Tv apparater. Men så är det ju för många.
      Ha det fint!

      Radera
  4. Boken har jag läst. Riktigt bra. Kan också rekommendera en bok "Där kräftorna sjunger" som handlar em våtmarker, en flicka och senare kvinnas förtjusning i djur, fåglar och allt som växer. Och en gripande historia om ensamhet och kärlek. Det bästa jag läst på länge.
    Fint att din man fått en operationstid och det snart. Så det är nog bra att ordna en ny tv redan nu.
    Kram och ha det fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ny Tv har vi köpt. ja visst är boken bra ,-) Tack för ditt boktips! ,-)
      Ja snart ska han opereras, han är så glad!
      KRAM och ha det fint du med ,-)

      Radera
  5. Det är bra när saker och ting fungerar. En bra idé att satsa på en ny TV.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja min man vill ju efter operationen kunna titta på TV medans jag flänger runt med hundarna ,-) Så nu är den köpt!
      KRAM ,-)

      Radera
  6. Tack för boktipset. Tänk vad fort allting blir gammalt nu för tiden..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Boken är verkligen underbar!
      Det gick inte att ställa om den till det nya digitala, annars hade den nog hållit i flera år till! Många som måste köpa nya tv apparater tyvärr.
      Nu kan mannen koppla av efter operationen medans jag flänger runt med hundarna,-)
      KRAM ,-)

      Radera
  7. Mycket på gång. Undra om det blev en ny TV eller omställningen gick bra. Framför allt hoppas jag att operationen blir bra på alla sätt och vis.
    Kul att du återupptagit kontakt med kusinen.
    Helgkram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blev en ny, de två vi hade var för gamla att ställa om till det digitala, men nu nöjer vi oss med en TV ,-)
      TACk jag är nervös men mannen så glad, han orkar inte ha så här ont och svårt att gå längre!
      Min kusin och jag ses och hörs oftare nu ,-) det är jättekul! Vi var stor släkt och alla höll sig mer eller mindre till sin egen lilla familj.
      Helgkram till dig ,-)

      Radera
  8. Tack för boktipset.
    Skönt för din man att få operationen snart gjord. Jobbigt att gå omkring med värk.
    Vi hade samma problem med vår TV. Den var för gammal, vi hade en sådan där "tjocktv". Köpte en ny häromveckan, lite ovant att ha platt TV, men den fungerar bra nu och ska göra det efter omläggningen också.
    Jobbigt detta med att bli tvungen att skaffa nytt så där.
    Var rädda om er.
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den boken är verkligen så bra ,-)
      Ja nu försöker vi få igång den nya TV:n. Synd att kasta de andra två! Men många som får köpa nya!
      Ha det jättefint KRAM PRimrose ,-)

      Radera
  9. Vi fick köpa en ny TV. Våran gamla tjockteve dög inte längre. Så kan man kanske inte säga, men i praktiken blir det så.
    Hoppas att det löser sig till det bästa för er, på alla sätt.
    Skönt för din man att få bli opererad och slippa värk.
    Trevlig söndag.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är orolig, men det är bara att hoppas att det går bra! ,-)
      Ja han har haft ont i över 10 år, och nu så ont så han har svårt att gå, så han är så lättad och glad.
      Ha det jättefint VARM KRAM Till dig! PRIMROSE ;-)

      Radera