Translate

tisdag 13 oktober 2020

crazy blue

 



Igår var jag på synundersökning!
Jag bävade inför optiker undersökningen. Bara för att min man har haft sån otur.

 Min man tyckte att jag skulle ha ett par som knappt syntes, de var ok tyckte jag. Men inte riktigt den känslan för dom , det var något som fattades.
jag skulle ha två par glasögon, ett för långt håll och ett par för nära när jag läser.
Sen ser jag ett par i plast, blå .blå, ,-) crazy blue! ,-))) Provar dom. tänkt som läsglasögon. Men faller pladask. Stora, knallblå. Och jag bara älskar dom!
Jag har ofta haft guld, som knappt syns, mitt senaste par på "långt avstånd" var mörkare och  syntes, de gillade jag.
Men har aldrig haft riktiga läsglasögon. bara billiga runt en tjuga .
 Eftersom jag har  skillnad i styrka på läsglasögon , ena ögat behöver lite starkare ville jag nu prova ut ett par riktiga läsglasögon.
Nu var det så att jag blev så lycklig över dessa tänkta läsglasögon de crazy blue, jag ville ha de hela tiden ,-)) som riktiga glasögon.
Nu vet jag inte om det var för att jag var så lycklig att hon (optkern som gjorde synundersökningen) inte upptäckte något allvarligt eller om jag verkligen blev så förälskad i dom!
Så på torsdag ska de två döttrarna med som smakråd.,-) Och min man förstås.Han var ju med igår ,-)
Har väl aldrig tänkt mig ett par sånna som crazy blue, men för första gången kände jag en stor lycka och trivdes så bra i mig själv ,-))
Vi får se på torsdag, hem kommer de alla fall som läsglasögon om inte annat. 

Sen hörsel...min man hör väldigt dåligt...men nu börjar jag fundera på min egen hörsel?!
Hur är det med den!!
Här om dagen hörde jag en låt, mad about a ......jag hörde women...så jag sa...tänk att den gamla låten var om en kvinna som var mad about a women....min man bara tittade på mig...mad about a boy sjöng hon. Jag var 100% övertygad att hon sjöng  mad about a women, men jag hade fel.
Sen var vi i en hundrastgård. En kille tilltalade sin hund högt o tydligt "Jakthund."..till slut frågade jag....heter han så?  Säger till min man, tänk att hunden heter "jakthund"
Nej säger min man..hunden heter Jackson.
Jag frågade då ägaren...för jag hade klart och tydligt hört honom kalla hunden "jakthund" Heter hunden Jackson...ja säger ägaren . Där ser du säger min man. Hur kan jag plötsligt höra så mycket fel!
Jakthund och Jackson det är ju stor skillnad det!
Det känns ju lite snopet för det är ju min man som hör dåligt, jag brukar höra bra ,-)


Så här dagen efter...så blir det troligtvis så att crazy blue får bli ett par läsglasögon ,-)
sommartid passar de säkert....men ett par crazy blue under vinterhuvan, det blir kanske lite väl mycket ,-))








15 kommentarer:

  1. Jag älskar ju blått och har haft på avstånd tidigare, men nu bara som läsglasögon.
    Du behöver kanske en blå hörapparat. Samtidigt kan världen bli mer spännande om du låter bli och hör vad du vill. :)
    Kram Blå Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja blått är fint ,-) En blå hörapparat , gärna det ,-)) Men jag hör när jag lyssnar ,-))
      jag tror jag tänker på flera saker samtidigt ,-) Jag har så mycket i huvudet, för lyssnar jag hör jag bra, det var därför jag blev så förvånad! ,-)))
      KRAM

      Radera
  2. Å vad härligt med blå glasögon. Jag har haft det. Gillade dom verkligen och jag fick alltid så mycket beröm. Alla tyckte de var så snygga. Nu är dom veck, ser inte ett jota i dom längre. Kanske du har en liten vaxpropp,då hör man ingenting. Jag råkar ut för det ibland. Eller så blir det hörapparat...hoppas du ser och hör bra nästa gång,kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså de var helt underbara ,-))) Jag blev så glad i dom, men de var nog för stora!
      Men som läsglasögon absolut, men gärna blå som är lite mindre till vardags. ,-))) Jag har så mycket i huvudet just nu som jag oroar mig för. Men det kan vara en vaxpropp, men jag hör bra när jag lyssnar ,-))) Får ha en sak i huvudet åt gången ,-))
      KRAM ,-)

      Radera
  3. Så spännande med nya glasögon! Vid ett tillfälle valde jag ett par röda som ordinarie glasögon och jag ångrade det inte för en sekund! Sonen valde vita bågar senast och även det var väldigt snyggt. Visst finns det många diskreta bågar som knappt syns men jag tycker att glasögonen kan få bli en detalj som sticker ut :D Lycka till med valet av bågar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kan vara kul att ha ett par färgglada ,-)) Dom här gjorde mig så glad ,-))
      Har haft guld i många år, de syntes knappt, tycker också att glasögon kan bli en detalj som sticker ut ,-))
      Få se på torsdag hur det blir, om jag fegar ur, väljer jag dom som läsglasögon ,-))
      KRAM ,-)

      Radera
  4. Köp de Cratz blue, de låter ju helt fantastiska. Klart man ska leva sin förälskelse! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska köpa dom, men som läsglasögon får det bli ,-)
      Hade det inte varit så dyrt med glasögon hade jag haft dom som extra par för att se på långt håll, jag satte på mig dom för kul bara och föll direkt!
      Vi får se hur modig jag är på torsdag -))
      KRAM ,-)

      Radera
  5. Det är snyggt med färg på bågarna. Gillade du de blå, gjorde du rätt. Det är viktigt att man själv gillar sina glasögon, annars är det risken de får ligga i fodralet.
    Ha en fin dag!
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får se, de var lite stora ,-)) Men snyggt med färg, det tycker jag nu ,-)
      Ha en fin dag du med KRAM ,-)

      Radera
  6. Hoppas att det blir dom blå glasögonen, eftersom du blev så glad i dom, det betyder en hel del.
    Blått är vackert också, kan bli en fin brytning. Ser i alla fall ut så på den härliga bilden. Mysigt med lite nytt.
    Känner igen mig i detta med hörseln. Jobbigt att tro att man hör rätt, helt övertygad och så är det fel.
    Ha det bra och varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev förvånad själv, har aldrig provat stora bågar o u en färg ,-)) Men de blir läsglasögon i vilket fall som helst, jag ska ju ha två glasögon. Vad som förvånade mig när jag missuppfattade de två orden var att jag hör bra annars, jag tror jag är överstressad. Ha det bra du också. Varm Kram ,-)

      Radera
  7. Vad roligt att satsa på lite nytt i fråga om färg och form- Tycker blått låter så snyggt. Du får berätta sedan hur du gör.
    Ja detta med hörseln kan ju vara tillfälligt men annars är det nog bra att beställa tid och kolla upp.
    Lyckat till nu.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja färg är kul, men trodde aldrig att jag skulle falla för de här cracy blue som jag kallar dom ,-))
      Jag har bara hört fel de här två gångerna ,-) jag hör bra annars, Tack ,-)
      KRAM ,-)

      Radera
    2. Men glömde jag att skriva, får jag problem längre fram att inte höra skaffar jag hjälp ,-) Men inte aktuellt nu ,-)

      Radera