Translate

måndag 25 januari 2021

Måndag

 


Nu ska min man fråga en läkare vad det är han har, han fick det när han hade covid men det hänger kvar, Han blir fort andfådd och är SÅ trött har en otäck hosta och en brännande smärta i lungorna eller precis över lungorna. Han fick tid snabbt, redan på Onsdag.

För att må bättre själv ska jag börja röra mig lite mer, medvetet!  När jag städade och sorterade, slängde ,så kastade jag en massa färgtuber, jag vet inte hur länge färgen håller, men den var rätt gammal, så nu ska jag skicka efter färg. nya penslar och lite annat. 

Behöver få andra tankar i huvudet.

12 kommentarer:

  1. Så bra att din man fick en tid snabbt för självklart ska han kolla upp det.
    Dina planer för egen del tycker jag också låter bra. Rörelse brukar pigga upp och så även om man kan fokusera på något annat.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är bra att ha något att göra att tänka på.
      Måla är bra när det är mycket stress.
      KRAM ,-)

      Radera
  2. Att måla det skingrar tankarna. Hoppas att maken får snabbt besked.Är nog en otrevlig följd av covid. Har ju hört om många sådana. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måla är jättebra när man är stressad. Här hänger målningar och skulpturer överallt ,-)
      KRAM!

      Radera
  3. Så bra att din man fick tid så snart, bra att kolla upp detta. Kanske hör ihop med Covid.
    Detta med att försöka röra på sig mera har jag försökt, men blir så trött så trött, orkar snart inget.
    Jag tror att det går bra för dig, du får hem färgtuber och målar och är aktiv, strålande.
    Sköt om er, båda två.
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, måla är bra för då tänker man på annat. Röra sig har jag alltid gjort, men har blivit latare.
      TACK
      VARM KRAM!

      Radera
  4. Jag vet att sviterna efter corona kan sitta finnas kvar i flera månader men bra att maken har fått en läkartid och kan kolla upp det. Så bra att du skickat efter färger och penslar för att måla är ju också ett sätt att hantera sina känslor. Det liksom att skriva.Även promenader ger ny energi.
    Tankar och en stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måla är bra, och ut och gå, men tänker fortsätta med lite styrketräning men bara hemma
      TACK
      STOR KRAM!

      Radera
  5. Det gör du rätt i! Gammalt bort, hit med nytt!
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varm Kram till dig, jag känner att måla är bra när man själv inte mår bra.Då fokuserar man på nåt annat.

      Radera
  6. Så bra att fin man sökt hjälp. Det är mycket som kan komma efter covid. Viruset tar hårt på kroppen. Hoppas maken får bra hjälp. Trötthet efter är det många dom får.
    Ha en fin dag!
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är nog efter covid, men bra att han fick en tid snabbt för en gångs skull!
      Ha en fin dag du med.
      KRAM ,-)

      Radera