Translate

måndag 15 mars 2021

Mars

 


Min man mår ju inte bra än och gick till en annan läkare, nu väntar vi på svaren på de testerna.
Jag tänkte vänta till vi får svar innan jag fortsätter blogga. Mår inte bra själv är så orolig.
Är ute mycket med hundarna och har sett några tussilago. Små gröna blad på buskar ,-)
Just när man tjoade att våren var här, kom en till omgång med  snö och kyla, bäst att hålla tyst den här gången ,-)
Min mamma har fått första dosen vaccin. Hon klarade ju av covid-19 mycket bra. Men efter den första dosen fick hon en blödning under huden och blev yr, Hoppas nu hon klara av vaccinet!

Ha det fint alla mina bloggvänner!
Jag tyckte in era svar på det förrförra inlägget, men alla era kommentarer försvann!


11 kommentarer:

  1. Denna Covid-19 ställer till det för oss. Tråkigt att man inte är OK. Själv känner jag likadant. Blir jag inte bättre snart skall jag också uppsöka läkare. Det kan ju vara att man fått ett men av covid-19. Har läst att många har som jag en långvarig trötthet fast jag har antikroppar. Får hoppas att din makes prover är bra och att han kryar på sig snart. Skönt att din mamma klarade sprutan så bra och att hon slipper biverkningar.
    ha en fin dag!
    Kram❤

    SvaraRadera
  2. Så tråkigt att höra att din man inte mår bra än. Det var i alla fall klokt att han kontaktade en annan läkare. Hoppas att ni får positiva besked men visst oroar man sig.

    Det var i alla fall trevligt med ett livstecken här i bloggen. Jag har tittat in regelbundet och började nästan bli orolig.

    Hoppas att din mamma slipper fler besvär på grund av vaccinet.

    Kram och ha det så bra som det bara går!

    SvaraRadera
  3. Fick din mamma Astra Zenecas vaccin? De är ju stoppat nu eftersom en del fått biverkningar i form av proppar och blödningar under huden... Hoppas att hennes biverkningar rapporterades in.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken fin tavla i början av inlägget. Så läcker! Trist att din man fortfarande är dålig. Bra att han testar en annan läkare och tagit nya prover. Men jag har förstått att det kan ta flera månader för en del att piggna på sig efter Covid.
    Förstår att du är orolig.
    Men har din mamma fått vaccin trots att hon haft Covid. För har man haft det ska ju inget vaccin behövas.Kanske är det därför det kändes konstigt.
    Många tankar.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag tänker på dig kramar. Hoppas allt går bra.
    Kram, Bosse

    SvaraRadera
  6. Vilken fin teckning!! Så härligt med ett blogginlägg från dig! Goda tankar och en stor kram! Önskar mannen god bättring och att det går fint med mor!

    SvaraRadera
  7. Förstår din oro. Det blir dubbel oro och så jobbigt om man inte heller själv mår bra.
    Hoppas nu verkligen att proverna är bra och att din man får må bättre och även att du kryar på dig.
    Det verkar vara så olika detta med Covid 19, både sjukdomen och sprutorna kan drabba olika, på något sätt. Håller tummarna för att din mamma klarar detta bra nu och inte får flera biverkningar.
    Var rädd om dig och många varma kramar till dig, över cyber rymden.

    SvaraRadera
  8. Livet är upp och ner nu, hoppas du och din man mår bra. Själv försöker jag få tid för vaccination men det är tålamodskrävande. Tur att våren är i antågande, då blir livet lite lättare..kram från mig

    SvaraRadera
  9. Krya på! Konstigt att man vaccinerar dem som haft covid i första omgången. Saknat dej! Kram!

    SvaraRadera
  10. Nu har det hunnit bli april så jag tittar in och önskar er en Glad påsk! Hoppas att ni har fått provsvaren nu och att allt var som det skulle.

    Kram

    SvaraRadera
  11. Nu har det gått drygt en månad sedan du skrev och jag hoppas att ni har fått positiva besked och att allt är bra med er.

    Kram <3

    SvaraRadera