Translate

onsdag 12 maj 2021

Ett litet danssteg eller en rullning med tummen.....

 


Så vips blir vår ena hund klarvaken......matte vill leka! Han kommer rusande med boll eller ett dragrep. Han studsar upp och ner,-)) När allt jag vill är att röra på mig, göra lite gymnastik. Dansa eller bara några rörelser,-)

När min man gör något, mest förr förr sin hälsa då ligger han bara och tittar på.

Men när jag nu känner för att röra mig, vaknar han till liv ,-))) Jag behöver bara slänga med en armen lite till musik.

Så nu får jag gå in i ett annat rum när jag känner för motion! Ibland kan det vara skönt att röra sig samtidigt som man tittar på TV. Men det går alltså inte. Samtidigt är det ju kul att han uppfattar att jag ofta är på lekhumör ,-))

Att han tycker at jag är roligare än husse är ju ett plus i kanten ,-)))))

Vilket väder ,-)) Nu är det varmt och allt slår ut på en gång.



15 kommentarer:

  1. Härligt att röra sig efter musik eller till ett TV program. Förstår att hunden vill leka när matte är i farten😀 han vill heja på dig.
    Ha en fin dag!
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jättekul att röra sig till musik ,-)) Det är ju kul att han vill leka.....,-)) Men ibland vill man bara röra sig lite ,-)) Men kul att han hejar på mig ,-)))
      En fin dag till dig! KRAM!

      Radera
  2. Nu triggas naturen igång. Blir snart svalare. Bra att inte allt blommar över direkt.
    F
    Vår förra katt ville också vara med när jag gjorde gympa på golvet. Ganska enerverande att ha en katt som strök sig mot en hela tiden, tyckte jag. Kram och god helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland vill man ju bara röra sig och njuta av det, inte ha en glad hund som hoppar på en ,-)))
      Vilken värme, ja det blir svalare, OK bäst att njuta då. Kram och god Helg ,-)

      Radera
  3. Du får se det som ett gott betyg! Matte är helt enkelt roligast :D

    Kram och god onsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gott betyg är det och jag är klart roligast ,-)))
      Kram och god onsdag!

      Radera
  4. Det var en rolig hund. Tänk att han gör skillnad på matte och husse i detta avseende, kul tycker jag. Hunden vill säkert ha lite gymnastik och rörelse också, plus sällskap.
    Ja, nu har värmen kommit till oss också. Känns riktigt sommar liks ute.
    Trevlig kväll.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag är mycket roligare än min man ,-))) Så hunden är smart! ,-)
      Sommarväder med en gång, härligt! Trevlig kväll till dig med ,-) KRAM!

      Radera
  5. När jag kommer hem till yngsta dottern Sarah, då kommer alltid Diego dragandes med en leksak. Och det betyder: Lek med mig MårrMårr! Om jag gör det, så blir han lugn ett tag. Gör jag det inte, så håller han på och hämtar andra grejer ;)
    Visst är de härliga, de små liven!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom är härliga ,-) Absolut, Klart han tar chansen när han ser att jag är på G ,-))) Diego är söt han också ,-) Dom blir nöjda när de har lekt ,-)
      KRAM!

      Radera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Roligt att hunden gör skillnad på er. Och även att den tycker att du är lekfull. Men det finns ju gränser- Håller med dig. Fint att ni har flera rum-
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så sällan jag kommer igång med lite dans eller gymnastik hemma, förr var det ofta. Men får gå in i ett annat rum ,-) Men kul att han tycker jag är roligare ,-)) Men det är alltid jag som gömmer mig vid sök tex, men sånt är kul!
      KRAM!

      Radera
  8. Vilken härlig bild! Lekfulla hundar och matte :)
    Må gott och fortsätt att leka, tror att vi behöver mer lek i livet.
    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lek behövs ,-))) för alla!
      KRAM ,-))

      Radera