Translate

onsdag 14 maj 2014

Sommarväskor

På jakt efter en sommarväska, och då menar jag en väska som ser "somrig" ut.
Så om ni vet var jag kan köpa en sådan, tipsa.
Det finns bara mörka, svart väskor i dom affärer jag varit i. Sån har jag redan.
I en affär gick jag fram till väskorna, stod där och diskuterade med gubben, efter ett tag upptäckte jag ju att jag stod och pratade för mig själv, vänder mig om och gubben står en bra bit bort, jag går dit , det var väl inte så snällt att stå här säger jag, jag ville ju ha råd........ det var ingen väska du ville ha ändå, svarar gubben , hmn " han vill inte gärna att jag köper en ny" har en gammal vit ,-)
men den är "för" liten, vill gärna ha plats med kameran.

Sen är jag nu dunderförkyld med halsont, känns som jag inte mått bra på länge, men tycker alla mer eller mindre hostar och nyser överallt.
En sak som är bra för halsont, isglass ,-))
Brukar inte äta isglas, men har nu ett stort paket i frysen.
Det lindrar och svalkar den onda halsen riktigt bra ,-)

Skulle inte jag sluta blogga, jo det var ju tänkt så, men att sluta var lättare sagt än gjort.
Jag vill ju gärna läsa era blogginlägg så då kan jag ju lika gärna slänga in ett inlägg själv då o då.
Tack för mail ,-)

Vart har våren tagit vägen , har täckjacka på mig ännu, och fryser.

                                                                     P .-)

 

14 kommentarer:

  1. Toppen att du är igång igen! Det går en massa skit just nu. Jag har så ont i ett öra från och till.
    Typiskt gubbar, gillar inte affärer*ler*
    Ha en fin dag!
    Kramisar<3<3<3

    SvaraRadera
  2. Trist att du råkat ut för förkylningen som fortfarande går och hoppas du kryar på dig snart
    och ja, glass är gott och bra för halsont
    och blir så glad att du inte slutar blogga.
    stor kram

    SvaraRadera
  3. Väskor hittar jag aldrig när jag behöver dem! jag är så kräsen fastän inte själva väskan behöver vara nåt speciellt - men den får ju inte vara så dyr för det enkla heller... ;) Åk till "min stad" och kika på väskor... hehe... vi har en liten affär som alltid har rea! Jag tyckte nån gång att det var lång rea och har sen dess insett att det alltid är någon slags rea. Bra väskor o priser där. Kom o hälsa på vet ja! ;) Förkylningar är tråkiga så de borde hålla sig på sin egen kant! Hoppas den springer fort förbi dig. Glass i stora lass är bra. :) Men bäst av allt är att du bloggar igen! "You go girl"! ;))) Kramaaaaaaaaaaaaaaaaar!

    SvaraRadera
  4. Jag blev livrädd igår när jag inte hittade din blogg. Länge sedan jag var och beökte bloggar. Tänkte ringa men... Oj vad glad jag blev att du var här igen. jag drömmer om en röd Marimekko- väska en sådan i tyg med klaff med de härligt maffiga blommorna men... Den kostar för mycket. Lycka till i väskjakten. Mamma har haft svårt att svälja en period men glass funkar därf ör finns det alltid glass hemma. Hälsokost för hals! Kram Zinnia

    SvaraRadera
  5. Jag kan bara hålla med, väskor är svårt och jag hittar inte heller på någon väska som jag vill ha. Kanske någon dyker upp på rea i sommar för jag vill inte betala flera hundra för en väska. Krya på dig och blogga på det gillar vi läsare, kram

    SvaraRadera
  6. En vän till mig kom med ny väska från Marimekko med stora färgglada blommor på. Tyvärr vet jag inte var hon köpte den, men den var fin! :)
    Här i Skåne var det så varmt nu på morgonen att jag var ute och matade djuren i t-shirt. Härligt efter allt regn. Hoppas ni också får lite värme.
    Kram och ha en härlig dag! ♥♥♥♥♥♥

    SvaraRadera
  7. Men tur att jag kollade :-)
    Du är tillbaka *tumme upp* /kram

    SvaraRadera
  8. Välkommen tillbaka :) Svårt med väskor, själv har jag en sommarväska/kasse av tyg, med mycket färg och dalahästar på :) Snart så kommer värmen, så då får vi njuta av den, fortfarande är det kyliga nätter och morgnar här.
    Kvällskram från mej på Hean

    SvaraRadera
  9. Du ser....Vi allehop är glad du är tillbaka i bloggvärlden igen. Även om det bara var några dagar borta så var det nån som saknades i bloggvärlden. Det var DU primrose.

    Väskor har jag jättemånga av. Kanske man skulle slänga in en bild nån dag. Jag har nog många med färg. Här flera röda och även vita några stycken. Just nu har jag en svart/vit väska som är jättefin. En chanelväska. Jag älskar ju glamour och klassiska saker med stil. Oj. Nu kom jag in på annat hehehe.
    Kraaaam till dig nu.

    SvaraRadera
  10. Vad jag blev förvånad när jag kikande in här och du var kvar, förnuftigt vännen, det är svårt att bara lägga av. Man behöver ju inte skriva varje dag, har själv kommit underfund med det, förut var det ett måsten dagligen. Hoppas du har hittat en sommarväska som du gillar för nu är det sommar.
    Kramen �� ��

    SvaraRadera
  11. Det här med ägget var ju otroligt.skriv när du testat!

    men om du har en vit väska kan du inte bara måla nån fin blomma på den?
    annars har ju Marimekko mycket sömnigt, men dom är inte jätte billiga. kul att du bloggar jätte glad��. men du har ju oxå kraxat på här, och fick feber i veckan, och då ringde jag vårdcentralen fick koma samma dag.och jag hade riktigt hög sänka så nu äter jag antibiotika.så vänta inte för länge! Var rädd om dig, fina du/kram

    SvaraRadera