Translate

torsdag 12 februari 2015

Programmet "Gifta vid första ögonkastet"

Missade helt programmet när det gick på TV, "Gifta vid första ögonkastet"
Har ni sett det?
Där dom efter alla konstens regler matchade ihop tre par som borde lyckas med äktenskapet ,-)
tyckte det var ett rätt intressant program.
Men dom matchade rätt konstigt tycker jag.
Para ihop ett par där han är 39 och hon är 41, han vill absolut ha barn, och hon är inte alls så inne på den linjen?

Min gubbe och jag hade aldrig blivit ihop matchade ,-)) Vi kom från helt skilda liv. Från olika länder.
Hade vuxit upp helt olika. Vi kunde nog inte vara mer olika!
Men det har lyckats, så det är nog något "annat" som är avgörande om man passar ihop eller inte. Kul att titta på programmen var det alla fall. Fick ju kolla i Svt play ,-)

Daniella Gordon samtalsterapeut i programmet sa en sak jag fastnade för.

" Kärlek vid första ögonkastet är lätt att förstå.
Det är först när man tittat på varann i åratal som det blir ett mirakel "
Sant!

Tittade du på programmet, i så fall vad tyckte du?

Trodde jag var nästan ensam med att inte våga öppna ytterdörren! Känns bra att det finns fler som jag  ,-)
"min kommentar om mitt blogginlägg igår ,-)))"


 

15 kommentarer:


  1. Underbar bild! Gillar och tummen upp. :-)
    Såg ett avsnitt men inget mer, var programmet igår?

    Kramen för dagen ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det började i Dec och har slutat, men som vanligt har jag missat det ,-)))
      Kollade Tv play ,-)
      men jag tyckte det var kul ,-)

      Radera
  2. Det här programmet har jag inte sett, det måste jag kolla på. Låter intressant :-)

    Ha en fortsatt bra dag!

    SvaraRadera
  3. Jag har också tittat på några avsnitt och tycker att det är jätteintressant. har också skrivit ett inlägg om det i bloggen för några veckor sedan.
    Jag gillade programmet mest för att alla deltagarna verkarade så "ärliga" i sina uppsåt och för att det hade så mycket förväntningar och förhoppningar. :-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag har just skrivit om programmets finska motsvarighet på min blogg. Jag var ju lite kluven om det var bra att verkligen gifta sig. Vet du om de svenska paren håller ihop än?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aftonbladet skrev för ett tag sedan att det var 1 par som fortfarande höll ihop
      Emely och Mattias

      Radera
  5. När gifte sig de svenska paren? De finska gifte sig juni-14 och 2 par håller ihop än. Kanske något för framtiden, en mera individualiserad dating-site, inte bara maskinellt utan personligt gjort av experter, intervjuer etc... Får kosta lite mera pengar. Det roliga med mig och min man är att vi är totalt varandras motsatser och jag hade aldrig, aldrig gett honom en chans utan cykelfesten och våra vänner. Plus att han orkade vara ihärdig 15 månader efter det!☺

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här vi var totalt olika! Så vi hade aldrig hamnat i ett sånt här program .-))) Där ser man din man fick kämpa i 15 mån, dom här i 4 veckor ,-))
      Jag vet inte om dom gift sig förutom bröllopet i Tv ,-)

      Radera
  6. Jag har inte sett programmet men det är andra gången idag som jag läser om ett sådant här program på en blogg. Fascinerande! Fast den andra bloggen skrev om en likadan serie som tydligen går i Finland.

    Njut den här kvällen!

    You Rock!!!

    SvaraRadera
  7. Har inte sett programmet och tror inte heller på såna matchningar eller andra försök till att få ihop två personer med varann. Tror på att man måste hitta varann själva. Jag hade inte heller fått gifta mig med min xman om andra valt... Vi var som dag o natt i det mesta men det höll ju måååånga år ändå o tog heller inte slut pga brist på kärlek till varann. Livet är bara komplicerat ändå ibland. Kramisar!

    SvaraRadera
  8. Nej detta har jag inte sett. Låter som Kär & Galen med Lotta Engberg för många år sedan. På den tiden så var det kul att se detta ... nu vet jag inte ... måste se för att säga vad jag tycker.
    Bra kommentar av den experten. Ha en bra dag/kram

    SvaraRadera
  9. Det har jag missat helt, måste nog leta på det på någon play-kanal :) Har läst tillbaka..... och skrattar gott åt "bov-inlägget", men förstår hur otäckt det var för dej innan allt blev förklarat. Håller också med om den konstiga reaktionen när din gubbe skyddade sin kod..... Kloka ord det där om Kärleken, jag lånar det nog, det är ju så sant så :)
    Ha en fin dag/Kram

    SvaraRadera
  10. Det programmet har jag inte sett!
    Ha det så bra!
    Kramisar❤❤❤

    SvaraRadera
  11. Jag har sett alla svenska säsongerna, norska säsonger, varianter i USA och Australien. Tror det hade varit bäst om jag fått vara med i juryn.
    Helgkram, Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. ,-))))) här hittade jag dig! ,-)) Ja säger som du, i juryn skulle jag också suttit! Ta bara det senaste i sverige , hjälp, det kunde jag ha listat ut med en gång. Kört för två av paren direkt! Få se hur det går för de andra två?
      KRAM Primrose ,-)

      Radera