Translate

onsdag 8 oktober 2014

Mitt hundbett , gå till läkare direkt! Även om det är ett litet bett.


Sätter in en bild på min mycket svullna arm o hand!
Nu är det ju lite svårt för er att veta "hur" svullen den var.för ni ser ju inte den andra armen o handen ,-)
Men den var tjock , det kändes som om huden skulle spricka!
Ta lärdom av det här ,-)
Ni ser bettet där en hörntand gått in.
Inte så stort, men det behövdes inte mer.......... det blödde mycket, så då tänkte jag att nu har all skit som funnits kommit ut, gjorde rent och tänkte att det behövs säkert inget mer,
Det gjorde så jäkla ont, så jag trodde jag stukat handen , när jag knuffade bort hundarna som slogs.
Men jag hade inte stukat! Det var bettet som gjorde så ont!
Det svällde upp mer o mer.
Jag ringde o frågade på akuten, nej det är inget att bry sig om fick jag till svar!
Jag fick sitta upp och sova i en vecka. Kunde inte använda armen o handen på två veckor
Bara jag nuddade huden med något tex blusen, så var det en sån smärta!
Dagen efter jag fått bettet gick jag till en läkare, fick då en dunderkur antibiotika!
Annars kunde det ha blivit blodförgiftning!
Och en stelkrampsspruta fick jag.
Så surrade det ju i huvudet, tänk om jag får stelkramp också, kände jag mig inte lite stel ändå?!!! ,-)

Så vilket bett det än må vara, sök läkare! Ett bett är inte något att leka med!
Nu har det gått över tre veckor.  Lite värk har jag fortfarande i handen. Men svullnaden är så gott som helt borta ,-)

 

5 kommentarer:

  1. Fy så ont och så svullen du har varit *aj, aj, aj*
    Minns när Rex var liten så fastnade han med en valptand i min näsa. Direkt till Vårdcentral för stelkrampsspruta. Blev inga sviter och det var knappt man såg rispan heller. Har inget stelkrampsskydd nu men går direkt om det skulle hända något. Även om det inte är ditt eget djur så kan andra djur bita! Tre veckor har gått och du är inte riktigt frisk än stackare. Krya på dig! /kram

    Ps Nog syns svullnade allt och inte behövs en arm till för att bevisa det

    SvaraRadera
  2. Men oj, så svullen din hand blev....
    verkligen otäckt det blev efter hundbettet......och det hade kunnat gå mera illa,
    och ja, man ska alltid gå till läkare efter ett hund / djurbett...
    stor kram

    SvaraRadera
  3. De syns hur svullen och vätskefylld armen är! Tur du gick till dr så snabbt! Konstigt att de svarade dig att det inte var något att bry sig om. Ibland undrar man vem som sitter och svarar i telefon. Skönt att du är bättre nu!
    Jag har fått bett, men aldrig gått till dr. Så skall jag aldrig göra igen!
    Ha det fint!
    Kramisar❤❤❤

    SvaraRadera
  4. Det går att förstå hur det ser ut och hur ont det gör. Men vilket svar, inget att göra..Jag fick samma svar när jag ringde om ryggen i går det är bara att du får värktabletter. Har en nästan för stark sort nu så nej tack. Och akuten de ha kan inte göra något.
    Man blir lindrigt sagt förb..... jag vet ju vad det är. Men fick tid om en månad hos min läkare, då ska han få höra vad jag tycket om mottagandet när man ringer. Ska det vara så så finns ju andra ställen. Kan varken sitta eller ligga nu. Står och skriver.

    Men jag hoppas du har blivit bättre efter stelkrampssprutan för det får du inte det motverkar den.

    Kramen till dig

    SvaraRadera
  5. Syns tydligt att den är röd och svullen...fy så ont du har/haft.
    Vilken tur du fick tag på en redig läkare som hjälpte dig.
    Kryapådigkram. *KRAM*

    SvaraRadera