Translate

måndag 17 juli 2017

shoppa loss



Jag skulle ju försöka hitta något nytt under semestern.
Var väldigt förväntansfull när jag besökte ett stort shoppingcentrum.
Där fanns så många läckra affärer..............men jag hittade inget.
Vet inte om det var för mycket att välja på.............eller vad det var, men jag kom ut tomhänt.
Gubben var ju förvånad och en aning besviken tror jag..............dagen efter försökte jag på ett annat ställe, samma där hittade inget..................
Tredje försöket där hittade jag en läcker skjorta till gubben, så för att skoja med honom sa jag inget, utan tog på mig den skjortan jag köpt till honom och satte den på mig.
Gubben blev jätteglad, SÅ snyggt sa han, det såg ut som en klänning på mig ,-))
Han vägrade tro mig när jag sa att det var hans skjorta............... jo jag har köpt den till dig!
Han tackade men såg besviken ut..........den passade ju du jättebra i sa gubben, du kan väl lova att ha den en gång på en fest..
Men nej jag tror inte det, men helt plötsligt har det blivit jättesvårt att köpa kläder tycker jag.................lusten har försvunnit lite.............svårt att prova då storlekarna inte stämmer....................tunna t -shirt där BH:n lyser igenom, vringat ner till naveln,   det är svårt att hitta något.
Gubben köpte ju en massa nytt (har ju skrivit varför) ,-)))) Killkläder verkar mycket lättare att köpa, där finns mycket snyggt.
Så jag går denna sommar i mina gamla trasor ,-)))))

9 kommentarer:

  1. Jag kan också ibland tycka dte är svårt att hitta kläder i min stil så om jag hittar ågot är jag snar att köpa. Går sällan till de stora "kedjorna2 utan till mindre där det finns mer personlig rådgivning och personal som kan sitt jobb och ser vad som kan tänkas passa just mig.
    Men rätt som det är hittar du det du vill ha och kanske när du minst tänker på det.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Köper oftast vitt, men hittar inget annat ,-))

      Radera
  2. Jag håller till vis del med. Tycker också att det finns snyggare utbud av herrkläder. Jag brukar hitta kläder när jag inte letar, utan är i köpcenter av annan anledning och då bara får jag syn på något som jag måste prova.

    Oftast är köpcenter ganska tråkiga... kanske du ska pröva att leta någon annanstans - det finns säkert en butik med kläder du gillar. Vilken typ av kläder tycker du om?

    Ha det bäst!
    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vanliga enkla kläder brukar jag ha på mig.
      Men så är det ska jag inte ha något, då kan jag se snygga kläder

      Radera
  3. Var du på Emporia? Lova nu att ha skjortan på dig då och då.
    Kram Bosse som ska sticka en sväng till Torup.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja där var jag ,-)))
      Nej det kan jag inte lova ,-)))

      Radera
  4. Drt är bättre att gå i sitt gamla än att köpa sånt som bara får hänga i garderoben. Drt har hänt mej ett antal gånger.
    Men skjortan verkade ju vara bra, ��
    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Ofta har vi massor i våra garderober som aldrig blir utslitet! Jag försökte införa köpstopp av kläder, undantag underkläder och ev. jeans som jag går mycket i. Det köplöftet har gått i kras. Ska göra ett nytt försök nästa år. Kanske lättare nu när jag är heltidspensionär.

    När jag vill ha något plagg, ja, då kan jag ha svårt att hitta något jag trivs i. Ibland blir det litet "panikköp" som inte används speciellt mycket. å andra sidan brukar jag handla när jag springer på något jag tycker om vid första anblicken. Oftast blir det bra köp, dessutom!

    Hoppas du finner något du gillar och trivs i. Gubben din, fick i alla fall en snygg skjorta, säkert lika snygg på honom!

    SvaraRadera
  6. ibland hittar jag hur mycket som helst om jag inte tänkt handla. Har varit ut en sväng nyligen. Tänkte köpa en kjol eller två. Finns inte att uppbringa. Frågade på HM. Ja sa expediten vi har en kjol.. den ville jag inte ha...

    SvaraRadera