Translate

onsdag 14 mars 2018

Blown away!




Min målning i vårt sovrum ,-)

Jag och gubben älskar att titta på programmet "husdrömmar" med Pernilla Colt Månsson och Gert Wingårdh.
Vi har nu börjat om från program 1 ,-)
Så kul och intressant det är verkligen ett favoritprogram.
Stort plus för de härliga programledarna Pernilla och Gert............ ,-))
Husdrömmar har vi själva aldrig haft, vi har bott i min mans hemland England, först hos hans föräldrar i norra England.....sen till en lägenhet i ett hus ,vanligt engelskt  hus med över och bottenvåning som gjorts om till två lägenheter, vi bodde i övre våningen i Brierley Hill, sen flyttade vi till Sverige.
Där vi bodde de första åren här i en liten lägenheten. Sen flyttade vi till en lite större lägenhet där min man fick jobb här har vi nu bott i över 42 år! Vi trivs så himla bra, så vill aldrig flytta! ,-))
Men kul att se andras drömmar förverkligas och de gör om allt från möllor , lagerlokaler, och det blir SÅ fint.
Vilket är just ditt favoritprogram?
Mitt är Husdrömmar ,-))

11 kommentarer:

  1. Ja, ni har ju bott både i England och sedan länge i samma lägenhet i Sverige och här trivs ni ju så bra. Fint när det är så. Husdrömmar tittar jag på ibland om jag är hemma. Och visst är det roligt att se vad det kan bli av något som ibland inte är nästan något. Vad gäller favotitprogram så tittar jag gärna på GW i olika sammanhang. Agenda och Uppdrag granskning också. Och om det faller sig så "Bonusfamiljen". Gärna också Rapport/nyheterna. Och när "På spåret" går ser jag det gärna.
    Men någon tvfantast är jag inte.
    Stor kram till dig från östra Ryssland. Nu har vi fyra timmar kvar till Peking.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men Åh sitter ni på flyget, spännande! Förstår att det blir härligt att komma tillbaka till Peking ,-))) Ha det SÅ fint!
      Varm Kram Primrose ,-)
      Tittar själv inte så mycket på TV ,-)
      SvaraRadera


      Lägg till kommentar

      Radera
  2. Men Åh sitter ni på flyget, spännande! Förstår att det blir härligt att komma tillbaka till Peking ,-))) Ha det SÅ fint!
    Varm Kram Primrose ,-)
    Tittar själv inte så mycket på TV ,-)

    SvaraRadera
  3. Jag gillar "Sveriges mästerkock" men ser gärna en spännande film.Engelska serier tycker jag är bra men annars ser jag inte så mycket på TV.

    Vilken härlig målning!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Kan bar håll med ett väldigt bar program jag gillar Pernilla. Jag gillar trädgårdsdags tror jag det heter där on är en av programledarna. Jag gillar trädgårdar, Därför jag bor i hus. Bar det att kunna ta med sig sitta kaffe ut och bar vara. Jag gillar att måla fixa i vårat hus kul. Vi har nog bott lite olika ställe allt från lägenheter till hus. Jag gillar hus bäst.
    Kvälls kramar

    SvaraRadera
  5. Några husdrömmar har jag inte längre. Det är ett avslutat kapitel efter många hus.
    Jag tittar på det Engelska programmet om husköpare som går på em. gillar att se de olika delarna runt London. Följer några serier, kollar nyheter, annars blir det inte så mycket TV.
    Ha det så fint!
    Kramisar❤❤❤

    SvaraRadera
  6. Husdrömmar hade jag ett tag och fick först då tillfälle att bo i ett radhus och sedan i en villa men nu är det skönt med lägenhet.
    Jag har inte sett det programmet Husdrömmar men det låter onekligen intressant.
    Det jag tittar på är nyheter och Vem vet mest, samt om det är någon rolig film. Annars så följer jag inte så noga programmen på TV. På spåret såg jag förstås.
    Ha det bra.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Bra program kan ses flera gånger. Jag såg igår på det motsvarande programmet där det handlar om England. Det är häftigt att se hur drömmar kan slå in. Trivs man ska man bo kvar. Själv har det av olika anledningar blivit så att jag är en Flyttfågel. Just nu ser jag The Queen på Netflix. Jag älskar den efter att tyckt den var tråkig de första två avsnitten. Snart ska jag skiljas från Elisabeth och de andra engelska i kungahuset. Många dolda hemligheter.
    Ha en bra helg. Kram Bosse

    SvaraRadera
  8. Häftig tapet!
    Nej, några husdrömmar har jag inte längre. Har bott i tre olika villor. Är SÅ nöjd med min lilla lägenhet.
    Tittade dock på "En plats i solen", de var på Kanarieöarna, ett par skulle köpa en lägenhet där.
    Nyheter, Go´kväll, är sånt jag gärna ser. Men sen blir det hipp som happ, är inget TV-fan.

    Solig kram!

    SvaraRadera
  9. Det är ett jättebra program, gillar också dom programledarna.. Jag älskar kriminalserier väldigt mycket. Gärna engelska.
    Härligt när man trivs och känner sej nöjd. ��
    Stor kram och måste säga, vilken härlig målning, den blev man glad av.

    SvaraRadera
  10. Gillar också det programmet. Påminner mig om när jag och min dåvarande man byggde huset som jag fortfarande bor i sen 40 år. Vi ritade och byggde själv så det var lärorikt. Gillar även din målade fondvägg. Den är det bara du som har, ingen katalogvara.. ha det gott, kram

    SvaraRadera