Translate

tisdag 20 mars 2018

Damen med boken




En äldre dam fångar mitt intresse. Vi fikar ute på ett cafè i Stockholm gubben och jag.
Snett framför oss sitter en äldre dam ensam med en bok, Kaffe ett glas vatten och en tårtbit.
Inget konstigt med det.
Men det som fångar mig är att den här kvinnan är mitt i livet ,-)
Hon verkligen lever hon kan konsten att fånga nuet! ,-)
Jag blir helt förtrollad, jag skulle ha svårt att koncentrera mig på boken mitt i allt, men hon ler då och då åt det hon läser ,)
Inget sällskap behövs hon är helt nöjd att sitta själv med en bok som sällskap.
Den kvinnan följde mig hem i tanken.  Jag tänker fortfarande på henne. En vardagshändelse...men den berörde mig ,-)

Det finns många sätt att fånga en dag på.....det här var ett ,-)



Kände igen mig i den här låten ,-) Fast obs bara i orden I have never been to me ,-)))))

8 kommentarer:

  1. Jag är inte helt säker på att jag skulle klara av det även boken var väldigt bra. Måste vara en härlig känsla i alla fall :D I en solstol på stranden skulle det däremot fungera bra.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I en solstol skulle det fungera ,-))
      Kram ,-)

      Radera
  2. Visst är det mysigt att se hur vissa kan sitta med en bok och fika och bara njuta av livet👌 Det finns några caféer här på söder där man kan få uppleva detta. Jag tror att miljön runt omkring påverkar, just denna trivsel. Man kan se motsatsen också på andra caféer, där är det laptopen som står på bordet🙂
    Ha en fin kväll!
    Kramisar❤❤❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror det var ett sånt cafe ,-))
      Laptop får mig inte att känna samma känsla om jag ser någon med det ,-)
      Och låten som jag kände igen mig i ,-)))) det var bara orden I `ve never been to me ,-)))
      KRAM .-)

      Radera
  3. Skönt att vara i sin egna värld ibland. Stänga ute omgivningen. Roligt att studera folk i sin omgivning också..

    SvaraRadera
  4. Först och främst. Jag gillar dina musikinlägg. :)
    "Damen med boken" kunde varit en titel på en roman eller deckare.
    I dessa sociala medier-tider är det extra mysigt att se scenen; bokläsande cafébesökare. Påminner om handskrivna brev. Jag har själv många gånger suttit på fik och favoritpuben i Helsingör (på dagen) och haft en pocket framför mig. Tror aldrig jag gjort det i min hemstad. Då gick jag inte och fikade ensam. Scenen låter som en person som skärmar av sig mot den närmaste omgivningen. Men jag finns just nu många tillfällen då jag blev avbruten av främlingar som ville ha igång ett samtal. Mina närmaste grabbkompisar brukade skämta om att jag det var ett av mina bästa sätt att "ragga" brudar. Håller jag inte med om. Jag kunde bättre än så. ;)
    Helgkram Bosse

    SvaraRadera
  5. Underbar text och bild!
    Snygg design på din blogg :-)
    Hoppas allt väl hos dig.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  6. In och lyssna igen. Njuta.
    Söndagskram

    SvaraRadera