Translate

söndag 17 augusti 2014

Dina ord stannar kvar som en "känsla"



Tror väl aldrig jag sett så många fjärilar som jag sett den här sommaren ,-)
Helt fantastiskt.

Här är ett tänkvärt citat från / Maya Angelou

" Jag har lärt mig att människor kommer att glömma vad du sa, vad du gjorde, men folk kommer aldrig att glömma hur du fick dem att känna."

Om man nu tar bort psykisk misshandel, våldtäckt......och andra  händelser som varit fasansfulla som för alltid finns i minnet hos folk. Så stämmer det ju riktigt bra.
Om ni nu förstår mig rätt.

Jag vill komma fram till att det är ju så sant att det är känslan inom hos, som någon annan ger som betyder mycket. Det är oftast väldigt enkla saker, som sätter spår.
Har någon fått en att få en "må bra känsla" så stannar ju minnet av personen kvar, även om utseendet suddas ut, orden har försvunnit.



 

10 kommentarer:

  1. Många kloka och tänkvärda ord! En bra avslutning på en vecka och en bra början på en annan. Tack! Kram!

    SvaraRadera
  2. Underbar video + musik + tänkvärda ord.
    Massor av fjärilar har jag också sett och helst vid torpet. En fjärilsart nästan förföljer mig *ler' Får mig att tänka på de som har gått över. Mycket sant och bra inlägg ... tack / kram

    SvaraRadera
  3. Jga har ochså sett ovanligt många fjärilar. Somaren var varm dte gillar de. Klokt sagt. Jag brukar säga att ord har kraft och de lämnar spår. Elaka ord kan sätta sig i kroppen medan snälla kan göra att jag svävar. Kram Zinnia

    SvaraRadera
  4. Det var ett bra citat du har.. Och fjärilar säger jag som du så många det varit här i år.

    Men det där om sommaren vi bestämde verkar spricka tror jag. Här har det gått från omkring 30 till 16 grader i ett nafs. Men jag ger inte upp hoppet. Och el-rullen är toppen man kommer lite längre med den är man skulle orka gå.

    Ha nu en fin ny vecka
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får nog vara tydligare i att bestämma, för nu är det kyligt, jag fryser ,-))
      Ha en skön vecka du med!

      Radera
  5. Förlåt. Glömde svara på din fråga om gässen. Vet inte hur de gjort men jag tror de bytt plats, för nu är det smutsigt vatten i dammen, brunt och äckligt och de badar ju och flaxar och dyker och sedan putsar sig som galningar. De är nog inte nöjda.

    Hoppas de hittat något renare ställe för det verkar för tidigt för att de flyttat söderöver ännu. Men jag saknar dem.

    SvaraRadera
  6. ja, det verkar ha varit mycket fjärilar detta år och ett så vackert foto du har här
    Och visst är det så att det är känslan som man fått av en person som stannar längst i minnet
    och att det ofta är enkla saker som sätter spår
    kram

    SvaraRadera
  7. Ja visst är det så det är känslan som stannar kvar. Fjärilar är fina och trots sin fladdriga flykt flyger de fort dit de ska.
    Sommarfågel som danskarna kallar den "summerfugel" tycker det låter så fint.

    SvaraRadera
  8. Glömde Kramen....KRAM från Skogsfen.

    SvaraRadera
  9. Ja det där lilla extra men ändå enkla i något som blir sagt - det är värdefullt! Har precis tänkt blogga om något liknande... bara jag minns det när jag väl ska skriva i bloggen. ;)) Kramisar!

    SvaraRadera