Translate

tisdag 12 augusti 2014

Gubbar på spindeljakt, dömt att misslyckas,

 
Det finns ju vissa saker som kan bryta idyllen på två röda!
Det är spindlar.
Jag har ingen spindelfobi, men jag gillar dom inte.
Dom får vara ute i naturen på betryggande avstånd från mig ,-)
Men där är dom ju inte alltid.
Vi var på väg i bilen , rutan nere, då ser jag den, den är visserligen på utsidan av fönstret, som är nervevat. Om jag då kunde hållit tyst och låtit den sitta där, men tanken att den snart är inne i bilen fick mig att säga till gubben, rödljus o allt, att ta bort spindeln!
Jag vet ju precis hur min gubbe tar bort spindlar!
Han viftar till med handen lite, nu är den borta.
Jomen visst.
Spindeltråden är stark, så nu helt plötsligt dinglade spindeln inne i bilen, gubben viftar igen.
Får med sig tråden, så nu är spindeln framför mig!
Jag hojtar förstås.
Spindeln hänger sen på ratten!
UT med den! ( det är jag det)
Gubben stannar, viftar o har sig.
Nu sitter den vid fönstret igen, gubben blåser.
Nu så!  gubben nöjd.
Spindeln borta,
För att ögonblicket senare vara på väg in igen!
Vad är det med gubbar o spindlar?
OK inte alla gubbar, men "många"
Dom får helt enkelt inte ut dom.
Min pappa, kommer ihåg i sommarstugan, mamma skrek och pappa kom med en sopborste, flaxade omkring med borsten, nu så är den ute, för att mamma och jag sekunden senare skriker "dääääär"
Ofta visste vi inte vart den tog vägen till slut, inte var det "ut", alla fall.
Jag vet så många gubbar som just misslyckas med den måste jag väl ändå säga enkla uppgiften att få "ut" spindeln.
 

Kanske bäst att tillägga att vi började när ljuset var rött, och fortsatte när gubben parkerat vid sidan om vägen, där man kunde köra in ,-)))
Det var inte bilkörning med spindeljakt samtidigt! ,-)

6 kommentarer:

  1. Min man är dresserad att ta bort spindlar när jag säger till *fniss* Fast är han inte hemma så måste jag försöka själv/ kram

    SvaraRadera
  2. Otäckt! Jag är precis som dig att spindlar ute i naturen helt okey men inte i bil eller hemma. En otäck upplevelse jag minns är när det kom en källarspindel i badrummet. Den är stor och hårig! Den är ovanlig och jag skrek. Minns inte så mycket efter det. Jag vet inte riktigt vad jag gjorde. Mitt vapen inne mot spindlar är dammsugaren som suger in de små rackarna och sen låter jag dammsugaren gå länge tills de borde var helt borta. Tur det inte skedde en bilolycka för er. Nej till spindlarna säger jag gå ut i trädgården där gillar jag er men ni är portade vid dörren. Kram Zinnia

    SvaraRadera
  3. Spindlar tillhör inte mina favoriter. Jag brukar ta hand om dem själv. Spindlarna är egentligen mer rädda för oss än vi för dem.
    Tur att det inte hände något, när ni jagade spindeln.
    Ha en fin kväll!
    Kramisar<3<3<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast vi stod still med bilen när vi jagade spindeln ,-)

      Radera
  4. Oj då, där skulle du haft min spindelfångare. ;)
    Skrattar lite nu när jag tänker på hur ni for runt i bilen.
    Kram från Skogsfen.

    SvaraRadera
  5. 1:a gången jag hör att karlar misslyckas med spindelfångst, skall testa min gubbe vid första bästa tillfälle :-)
    Vilken turbulens ni fick i bilen, skönt att det lyckades till slut :-)
    Kram vännen

    SvaraRadera