Translate

fredag 12 september 2014

Den ingrediensen var FÖR hårdsmält ,-)



 
Har börjat dricka fruktdrycker, egna. (bilden) ,-)))
Så himla gott.
 
Man tager vad man haver, typ.
 
Tex en avokado, havremjölk, isbitar, !/2 lime.
Den är kanongod.
 
En dag skulle jag bara använda stavmixern till havremjölk o banan.
Då började den dundra nåt alldeles förfärligt, sen gick den sönder och nån halv skruv o lite annat hamnade i byttan! ,-)
Lite fler ingredienser än det varit tänkt, hade nog blivit svårsmält.
Så den drinken kastades, tyvärr.
 
En annan favorit är.
1/2 honungsmelon, en bit ingefära, apelsiner o lite honung.
Som sagt himla bra att slänga in vad som helst.
Ska försöka hitta en grönsaksdrink jag gillar, har provat en med bla tomatjuice, o rotselleri, men den var inte god.
Har ni något bra recept på grönsaksdrink?

 

6 kommentarer:

  1. Man tager vad man haver är ju jättebra och mitt utryck haha.
    Det kan ju bli hur gott som helst om man bara testar och vågar.
    Hmm...dålig på detta med fruktdrinkar, men jag har blandat yougurth med en banan och det vart jättegott. JO...hade lite blåbär i åxo.
    På din bild ser drinken jättegod ut ju. SLURK säger JA!
    Hmm...jaså..har du åxo en grop i hakan haha. Vi är nog jättefina människor du å jag.
    Varma goa kramar till dig du fina.
    Kramelikram.

    SvaraRadera
  2. Så nyttigt med egna drycker, det finns så mycket man kan blanda och mixa. Kör hårt !
    Kramelikram ��

    SvaraRadera
  3. Allt sånt är supergott, om någon bjuder mej på det.... själv dricker jag bara kall mjölk :)
    Ha en fin dag/Kram

    SvaraRadera
  4. Så duktigt du är!
    Ser supergott ut!
    Ha en bra dag/ kram

    SvaraRadera
  5. Jag brukar blanda citrusfrukter, banan, bär och köra i matberedaren. Det är viktigt att man har lite vätska i när man mixar, jag tar vatten, annars kan det bli som för dig. Maskinen orkar inte.
    Ha en fin dag!
    Kramisar❤❤❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du läst fel.
      Det var när jag använde stavmixern, till havremjölk o banan.

      Radera