Translate

måndag 15 september 2014

jag klarar mig knappt med en arm

nu blir det bara små bokstäver.
min handled o arm är nu så svullen o varm. så det blev ett besök hos doktorn, en titt på mig , så sa han att det här måste behandlas, så nu har jag fått antibiotika o stelkramps spruta.
fast stelkramps sprutan hjälper inte för det här hundbettet , utan för nästa gång, hmm, fick jag veta.
så gott folk där ute, kolla hur längesedan ni vaccinerade er mot stelkramp. gå o ta en spruta för säkerhets skull.. kan ju vara himla bra att ha en påfyllnads vaccindos.
nu är ju mina hundar jättesnälla o skulle aldrig få för sig att bita mig med flit, utan det här var ju en olyckshändelse.
men det gör ju lika ont för det.
satt upp i en fåtölj och sov i natt, det blir samma i natt.
gubben får klä mig innan han går till jobbet, för det gör så himla ont.
klara sig med en arm, när man är van vid två, är faktiskt knepigt, det är ju sånt man aldrig annars tänker på.
så alla djurägare plus alla andra hahaha ha. gå och vaccinera er mot stelkramp, nu

 

10 kommentarer:

  1. Läste just ditt förra inlägg om vovvarna som bråkade i din säng och din hand kom ivägen
    Attans vovvar som slogs i din säng ;-)
    kan tänka mig det var inget roligt uppvaknande och dessutom råkade bli biten.....även om det var en olyckshändelse
    Bra att du gick till doktorn för djurbett är inte att leka med, för har man otur det kan bli kompikationer
    hoppas du blir bättre i din hand snart
    kramar

    SvaraRadera
  2. Vilken otur att du fick så kraftiga besvär efter bettet! Hoppas nu att antibiotikan hjälper snabbt, för två armar behöver man.
    Kramisar❤❤❤

    SvaraRadera
  3. Men så tråkigt du blivet hundbiten. Men det var en olyckshändelse iallafall men klokt att du kollar upp det. Ja vaccinera sig mot stelkramp är bra.
    Förstår du är lite handikappad nu med vardagliga saker man tar för givet annars. Tur du har en snäll gubbe som hjälper dig nu.
    Hoppas armen blir bättre och Kraaam till dig.��

    SvaraRadera
  4. det var inte roligt att du fick så ont. Undrar hur länge sprutorna varar, jag har tagit stelkrampssprutor i samband med någon utlandsresa men det var ett tag sen. Hoppas du snart blir bättre i armen...

    SvaraRadera
  5. Maximal otur alltså. Men ska inte den där "sista" stelkrampen man fick nån gång för 100 år sen vara livet ut som det heter? tydligen inte nej. Usch ska jag behöva gå och ta en sån nu kanske... om jag blir med hund, för den lär ju bitas. ;) Har inte mött nån valp hittills som inte bits, eller nafsar kanske för att leka osv. Men spruta? nej har ingen lust. Och sonen då? borde han ta också ... ja såklart... men han som reagerade så hårt på vaccinationer som liten o dr som sa låt bli...han hölls ju under bevakning de gånger han fick sina ynkliga doser. Usch vad jag är bra på att se det dåliga just idag. ;) Krya på din arm och visst är det ändå intressant vilket "uppvak" man får när man plötsligt blir "lite handikappad". Hur gör människor utan armar liksom?!?! eller min pappa med bara ett ben?!?! jag snubblar ju o ramlar fast jag är vuxen och har två!!! KRamar i solen delas ut ändå! :)

    SvaraRadera
  6. Tack för din kommentar
    Det där är inte lätt inte. Jag har haft lika. Med båda armarna gipsade, inte på en gång utan en i taget. Det är inte roligt.. Och stelkrampssprutor får man tyvärr ingen om man inte ska till länder där det finns s k gatuhundar eller om man blir biten av något innan. Så dags då det.
    Men jag hoppas det blir bra fort för dig så du kommer igång igen.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Stackare där! Tur att vi vet att du har snälla hundar men allt kan visst hända. Ska tänka på vad du säger om sprutan. Krya på dig! Klarar du av att rasta hundarna när maken jobbar? /kram

    SvaraRadera
  8. Men, en så´n himla otur för dig. Jag förstår att det gör ont. Min dotter blev biten av en rädd katt, när hon jobbade på katthemmet och det tog ett tag innan hon blev av med besvären. Det är över ett år sedan och hennes fot har fortfarande en blålila färg, där bettet tog.
    Krya på dig och hoppas det vänder snart.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Bra att du fått hjälp, kan bli väldigt infekterat bett av djur. Stelkramp är inte något man vill ha. jag tog en sådan spruta i fjol så jag har så jag klarar mig ett tag.
    Krya på dig nu. Ge hundarna en klapp med för det här var inte vad de vill matte skulle råka ut för.
    Kramis.

    SvaraRadera
  10. Hoppas att penicillinet hjälper snart, så besvärligt med en arm, jag vet, bröt handleden för något år sedan, gips i flera veckor. Jag har hundar, men om jag har något stelkrampskydd tror jag inte, bra du påminner mig om det för man vet aldrig. Att ge sig in i hundbråk är riskfyllt och man tänker inte sig för riktigt, deras hjärnor blir så blockerade så dem hugger det som är närmast, och du råkade vara där med din arm, riktigt otur.
    Hoppas det onda ger med sig snabbt / många krya på dig kramar ��

    SvaraRadera