Translate

måndag 3 november 2014

Smyger mina grannar omkring i "filttofflor"?

 
Smyger mina grannar runt i filttofflor?
Det verkar så, hör så gott som aldrig något från våra grannar. det är så tyst, så man tror man bor alldeles ensam i vårt  hus med lägenheter.
Tycker det är tråkigt, jag är en sån som vill höra ljud från andra.
Skulle gärna ha bott som jag tänker mig i utlandet, som man sett på film, där det är så mycket ljud och tvätt som hänger från balkongerna, och det ropas kors och tvärs ,-)))
Har ju varit i Europa, men inte upplevt det, det kanske är en "filmgrej" ,-)
Men sånt verkar mysigt.
Många klagar på höga ljud från grannar, då har jag exemplariska grannar .
Men det kan bli "För tyst"  ,-)
 
Trist är det!

8 kommentarer:

  1. Knackeliknack på deras dörr och bjud på en kaffeskvätt så får du se om dem bor kvar, eller har satt på sig filttofflor. Önskar dig en fin kväll.
    Kramelikram ��

    SvaraRadera
  2. Tror nog att de flesta vill slippa höra sina grannar, men förstår hur de menar ändå. Visst kan det vara mysigt att höra (svagt) att det finns folk omkring sig. :-)
    Grannen ovanför mig hörs ibland, särskilt när barnen leker och det springs över golvet, trillas, skriks och kastas saker. Ibland hör jag också när de dammsuger. Kan inte påstå att detta stör mig. :-)
    Trevlig kväll ! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. När man aldrig hör ett ljud, blir det "för" tyst ,-)

      Radera
  3. Vi hör inte så mycket från våra grannar. Det enda som kan störa mig är cigarettrök och grillrök, men då är det ju bara att stänga dörrarna. Det är inte bra om det är för tyst, då känner jag mig så ensam.
    Må så gott och kram!

    SvaraRadera
  4. Hej i kvällningen, våra vänner som kommer och besöker oss ibland kan inte fatta att vi kan ha det så tyst som vi har det. Det känns säger dom som om det är något slags vaccum :-) Jag kan bara säga att jag tycker att det är skönt! Förutom familjen högljudd här bredvid så är det lugnt! Kramiz

    SvaraRadera
  5. Glömde att kommentera här i går *förlåt*
    Du är lite utländsk av dig! Om du fick gå tillbaka i dina liv så skulle du säkert få belägg för det *ler*
    Tur att man bor i eget hus! Egna ljud är alltid bäst och mest hemtrevligt/ kram

    SvaraRadera
  6. Du skall vara glad åt att dina grannar är tysta. Lite liv och rörelse ibland kan vara trevlig. Men det kan också bli förmycket, så nattsömnen blir störd varje natt.
    Ha en fin dag!
    Kramisar❤❤❤

    SvaraRadera