Translate

måndag 10 november 2014

Tips få bort vinfläckar effektivt

 
Få bort vinfläckar snabbt och enkelt.
Nu har nog många av er läst det här, men jag sätter in det ändå, som en påminnelse till mig själv om inte annat ,-))
 
Ta en kastrull och slå i mellanmjölk eller fet mjölk.
Låt det sjuda  ( inte koka)
 
Låt mjölken svalna något.
Ett bomullsplagg kräver att mjölken fortfarande är rätt varm.
Medan du låter mjölken svalna rätt mycket om det är nylonplagg.
Blötlägg själva fläcken i mjölken i cirka 15-20 minuter innan du plockar upp den.
Tvätta sen enligt tvättråd.
/ Städexpert Marlène Eriksson
 
 

16 kommentarer:

  1. Jag har gjort detta många gånger och det fungerar! :)
    Tänk så dessa husmorstips är bra, :-)

    Kram på dig ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK ,-))) va kul, då vet jag att det funkar också!

      Radera
  2. Det finns så manga smarta husmodertips som städtanterna tipsar om, men man glömmer dem oftast efter ett tag. Undrar om dem har gett ut någon bok i detta ämne, skulle varit bra att ha hemma i hyllan. Önskar dig en fin dag, här är det så grått och trist ute.
    Kramelikram ��

    SvaraRadera
  3. Tipsiga frun det är du ;.)
    Tack och ha en bra dag/kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. ha ha ha , nej det är nog vanligare att jag behöver tips ,-))))

      Radera
  4. Ps Mejla mig så ser jag vilken mejladress jag har/ kram

    SvaraRadera
  5. Detta har jag inte hört talas om. Tack för tipset!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Husmorstipsen är bra! Fungerar för det mesta.
    Ett annat tips är, sluta dricka vin, inga fläckar, hihi!
    Ha en fin kväll!
    Kramisar❤❤❤

    SvaraRadera
  7. Fläckborttagningstips får man aldrig för många av. Minns en gång när jag spillde ett helt glas rött vin över min ljusgråa tröja. Katastrof! Gnuggade in hela fläcken (den var stor) med ofärgat diskmedel och sen in direkt i tvättmaskinen. Det syntes faktiskt inte ett spår av vinfläcken efteråt, men det vill nog till att man tvättar plagget med en gång. Fin måndagskväll önskar jag dig!

    SvaraRadera
  8. Tack för tipset! Ska försöka lägga det på minnet. ;-)
    KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska själv försöka lägga det på minnet ,-)))

      Radera