Translate

onsdag 10 december 2014

Missa inte lådan på Ikea

Ska du ut o julhandla, på Ikea?
Missa inte stora lådan! Julklappsinsamling till sjuka barn.
Ikea hos oss har gosedjursinsamling till det närmaste sjukhuset!
Så det lär väl alla Ikea ha!
Gosedjuren där är ju jättesöta, inte är dom dyra heller, gubben o jag var där o valde lite olika, stoppade dom i stora lådan.
När man köper ett gosedjur bidrar man också med 1 euro till skolgång någonstans i utlandet också.
Så man kan "dubbelge" ,-)))
Läste hos en bloggvän som inte visste om det här med gosedjur till sjuka barn.
Det var först förra året jag själv fick höra om det.
Så det är nog många som missat just det.
Så därför "trumpetar " jag ut det NU ,-)))
Sen är det ju upp till var o en att göra som den vill, men för den som gärna vill o inte visste om det! ,-)

 

6 kommentarer:

  1. Gosedjur till sjuka barn - Ingen dum idé alls. Men det blir ingen tripp till IKEA innan jul. Närmsta IKEA ligger i Gävle (Valbo) sen finns det även IKEA i Sundsvall. Och "Portvaktens dotter" bor i en liten byhåla. Dessutom jobbar jag så de få julklappar som ska inhandlas grabbar jag tag i så att säga "i flykten" medan jag svischar mellan småbutikerna här. Det får duga för i år. ;-)
    Kram kram!

    SvaraRadera
  2. Jo, glömde ju skriva en annan sak som jag tänkte på när jag besökte din blogg. Vilken gullig bakgrund du har med små tomtar på!
    Så här är min virriga hjärna! Jag tänker en tanke och vips så är den helt borta i nästa stund. ;-)

    SvaraRadera
  3. Det skall jag tänka på om jag åker ut till IKEA :-)

    Kvällskram ❤️

    SvaraRadera
  4. Detta visste jag inte om. Sån bra idé. Det ska jag ta till mig.
    Så bra med bloggvänner och allt braigt man får veta.
    Ikea nästa...

    Ha det gott fina du.

    Varm kram.

    SvaraRadera
  5. Många insamlingar just nu inför jul *bra*
    I vår stad går det att köpa presentkort så att det går till mat och julklappar. Kommunen ger också extra pengar till alla barnfamiljer med stöd. Bra grej detta med IKEA. Bloggvän Veiken samlar in pengar till HIV ... du vet de som sitter i glasburen och vill få in massor av pengar just till det ändamålet/ kram

    SvaraRadera