Translate

torsdag 8 januari 2015

Där kom en Gul och glad ballong


 
Kom att tänka på en gul ballong jag mötte för nåt år sedan, när jag i mörkret var ute på hundrundan.
På långt avstånd såg jag något som kom, men såg inte riktigt vad det var, till det kom närmare.
Det var en Gul ballong!
 
Den kom så glatt studsande, med vindens hjälp rakt emot mig på gångvägen, den passerade mig så glatt ,-)) fortsatte sin färd, jag vände mig om, den fortsatte gångvägen fram och efter ett tag fortsatte den på en gångväg som svängde till höger..........
Sen försvann den ur sikte.
Den gula ballongen gjorde mig så glad ,-)
Tänk att möta en glad studsande ballong, den såg ut som den hade ett mål ,-))
Vart den sen tog vägen, vet jag inte.
Jag tittade efter den dagen efter på min morronrunda när det var ljust.
 
Minnet av den här gula ballongen dök upp när jag tittade på "Nalle Puh" citat ,-)
 
" Ingen kan vara nere med en ballong"
/källa Nalle Puh
 
Det stämde ju ,-)
 
Nalle Puh har verkligen ett bra sätt att se på livet ,-)Tänk vad vi kan lära oss från Nalle Puh ,-)))
 
som den här, jättesöta
 
" För att visa att man inte alls blev rädd när man hoppade till,
kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger
liksom för att motionera sig.
/Källa Nalle Puh
 
Det kan vara användbart ,-)))
 
Om du blir lite sugen när du är hos någon annan och lite småsugen
 
"När du hälsar på hos en vän och känner för en liten smakbit av något,
försök att titta lite längtansfullt i riktning mot skafferiet.
/Källa Nalle Puh
 
Det är hos en bloggvän som satt ut Nalle Puh citat som jag bara var tvungen att själv kolla Nalle Puhs kloka underfundiga ord ,-)))
 
                                 http://egopyret.blogspot.com

14 kommentarer:

  1. Ja Nalle Phu citat får en' att må såååå bra.Hurra och en GUL ballong, åh en sån möter man ju inte var dag!!Du tog emot den gladdes härligt...Skulle nog vilja möta en gul ballong jag, snart av en eller annan orsak, skulle jag behöva det...hahaha Eller så läser man lite Nalle Phu...Det är inte alla som kan se, och bli glad av en gul ballong...bara det är ju underbart...Önskar dig en fortsatt bra da/kväller Själv håller jag på med att plocka undan alla julsaker...Det räcker nu...alla och alla, det bidde inte så många i år, men de röa ska bort...och in med nå annat, lite tullipaner kanske....Kram Karina

    SvaraRadera
  2. Jag älskar Nalle Phu. Har läst böckerna med mina barn och tittat på filmerna. Särskilt gillar jag historien om när Tiger söker efter sin familj. :-)

    SvaraRadera
  3. Gult är en gladfärg, ett roligt minne att bära med sig, kanske ville den bara roa dig.
    Nalle Puh är en klok filur, det är även våra hundar, vi har mycket att lära av djuren.
    Kramelikram

    SvaraRadera
  4. Så underbar bild *tack*
    Vilken morgon att få möta en gul studsande ballong. Förstår att du bevarar det i ditt minne. Min fantasi började nu och jag ser historier om denna ballong. Den bilden skulle jag vilja låna. Får jag det så skicka den i ett privat mejl. Glöm inte den gemensamma dikten + en badande hund. Bra citat men din ballong sa allt idag/ kram

    SvaraRadera
  5. Att gult är fult, stämmer inte! Av gult blir man glad*ler*
    Nalle Puh är underbar. Om honom har man läst för barnen när de växte upp!
    Ha en fin dag!
    Kramisar❤❤❤

    SvaraRadera
  6. Visst blir man glad av att se en Gul ballong, självklart !! Säger som Marmor... Av GULT blir man GLAD :))
    Åh Nalle Puh är så infernalisk med sina tankesätt... Finns ingen smartare än han, med sina kloka funderingar!! Konstigt egentligen, jag som gillar denna Björn så mycket... Har aldrig läst om honom för mina barn när de var små :(( Sååå tråkigt när jag nu tänker på det... Men en massa annat har jag läst :)) Har väl aldrig skrattat så mycket som när jag läste "Prostens barnbarn" Skrattade så jag knappt kunde läsa!! Men jösses vad din Gula ballong drog mig in på villovägar nu...
    Ha en skön kväll nu !!
    Kram :))

    SvaraRadera
  7. Det finns en sång i Norge som heter jag vill ha en gul ballong -- tror aldrig jag har mött någon :) Nalle Puh är underbar, så roligt du bjöd på dessa klokskaperna :)Nu är jag helt puhisk här och ska leta om det finns någon gul i bollonglådan .. Trevlig helg och god kram :-)

    SvaraRadera
  8. Jag minns din gula ballong! För den känns minst lika rolig o positiv att läsa om nu som den gjorde den förra gången. Nalle Puh har mycket bra att säga, han är en klurig o klok liten björn

    SvaraRadera
  9. Å, vilken hoppfull och fin berättelse! Att bara träffa på en gul ballong sådär och så fint tillsammans med alla Nalle Puh citat.

    Önskar dig en fin helg!
    Kram Christina

    SvaraRadera
  10. Man blir så soligt glad av gult! Lite påskens färg, men kombinationen gult, rött och orange kan också kännas sprakande.
    Och Nalle Puh med ballongen har jag använt i min blogg så många gånger åratals tillbaka, den säger så MYCKET!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  11. Jag är mycket svag för Nalle Puh citat. Om jag skulle släppa ut en gul ballong till orkanen Egon. Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha ja det skulle bli kul att se var den hamnade ,-))

      Radera
  12. vad roligt med ballongen,visst blir man väl glad!
    nalle puh citat finns det på facebook om man är med där verkar finnas massor,gillar honom,mycket sant som kommer där:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man blir GLAD ,-)))
      Mycket fint att tänka på från Nalle Puh ,-)

      Radera