Translate

lördag 11 april 2015

Chokladen glor på mig!




Trodde jag hittat knepet, kanske skulle ,man vänja sig med 86% choklad, den bittra chokladen.
En härlig bloggvän "Spanaren" skrev att varför ska du straffa dig"
Jag såg det inte så som ett straff, jag såg det som en välgärning, jag är beroende av socker, jag vill "inte" vara det. Så att köpa en 86% choklad borde ju hjälpa mig tänkte jag..................
Jag visste att jag inte skulle gilla den, än sen då, jag blir väl van.
Nu har jag inte ens lust att bli van!
Chokladen ligger och glor på mig, jag glor tillbaka.
Sen kom kaffekoppen fram och en bit av den "bittra" chokladen. FY va rent ut sagt äckligt, jag tog två små tuggor, jag hoppar av direkt, chokladberoende som jag är. men 86% äter jag INTE.
Hellre, och då mycket hellre avstår jag choklad i alla dess former.
Sockerberoendet SKA bort, men att äta den här bittra chokladen, nej det är nog inte botemedlet! ,-))))
 

9 kommentarer:


  1. Stirra tillbaka på chokladen vettja... :-)
    När äter choklad vill jag att den skall vara god och då får den innehålla vad den vill. Men då äter jag det inte varje dag :-)))
    Å när jag äter den då njuter jag fullt ut... :-))))))))

    Kramen ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. håller med, ska jag äta choklad, ska den vara god! ,-)))

      Radera
  2. Jag har hört att 86% choklad behöver inte vara så bittert om man tillverkar den på ett annat (dyrare) sätt. Vi har en lokal chokladtillverkare i Umeå vars 86% choklad inte är bittert. Det har med rostningen av bönorna och kakaosmör att göra. Googla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det låter bra, men dyr choklad har jag inte råd med ,-)

      Radera
  3. Lycka till med din strävan bort från sockret! Du hittar en väg ...
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag får söka vidare ,-) mörk choklad går bara inte ,-))

      Radera
  4. Du har karaktär så unna dig bara ett par bitar av din goda choklad en dag i veckan. Du har då något att längta efter eller ta en ruta per dag eller ... Sluta straffa dig med att äta denna mörka choklad. Har du provat yoghurt med lite ringlande honung när du får dina sötbegär? Ha en bra dag/ kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den mörka chokladen har jag skippat direkt! ,-)))
      Det är ju choklad jag vill ha, inget annat sött, jag får skärpa till mig ,-)))

      Radera
  5. Jag kämpar just nu också med mitt sockerberoende. Men vi tänker lite olika där...tror jag. ;) Jag tänker att jag tar bort det "lättaste" sockret först... dvs för min del t ex mindre fikande... kanske en kaka istället för tre osv... och sen bort med läsk...och sen bort med chips o godis...o sen o sen o sen...Ja så tänker jag. "Vilket socker kan jag lättast avstå" - för socker finns ju baskemej i allt!! Vitt bröd är rena döden det med ju. Så... kanske du ska tänka som mig "din käre Watson", för hon kanske har ett bra förslag som funkar för dig med. Så ät du din choklad men se över annat socker först... seeeeen kommer chokladen att försvinna den med eller minska rejält. Och låt det ta lite tid...då kanske det håller sen. ;) Chokladkräm på dig! åh flåt stavningen...chokladkram på dig...nääämen åh igen... KRAM på dig! :DD

    SvaraRadera